swyzak

Alla inlägg under juli 2007

Av Johan - 1 juli 2007 08:33

TSL (trosa stadslopp) i fredags kväll gav en 18:e plats efter en skoavtrampande inledning, trots det faktum att jag redan innan varnades att det kunde vara trångt i starten. Valet var att springa med Mayflysen som flipp-flopp sko i 8,9 km eller att försöka ta betäckning och hoppas att inte bli nedmejjad av horden av löpare, valet blev det senare alternativet. Väl på med skon igen sa mig huvudet att jag inte skulle rusa för att ta igen förlorad tid och försöka komma ikapp... Yeah right! Fullt ös proklamerade benen och huvudet kunde inte annat än hålla med och med 3:16 på första kilometern så förstod jag att jag gjoprde precis tvärtemot hur jag hade tänkt mig det hela. Fortsatte plocka folk under hela loppet iaf, även om jag mellan kilometer 4-6 kände mig väldigt seg plus att skor inkasserade en sten som satte sig i sulan och dom fick funka som spikskor resten av biten, fanns inte en chans att jag skulle stanna och ta ur den, då hade jag lika gärna kunnat kliva av. Efter svackan vid 4-6 så började det kännas något bättre i benen igen och jag pinnade på bra och började ta in på en grupp med två löpare och i sista stigningen innan mål har jag plockat den ena killen när vi kommer till min Akilleshäl utförslöpningen, ganska snart nedför kommer han förbi mig igen varpå skylten med 500 m till mål uppenbarar sig. Det sluttar nu lätt utför på dom kullerstensbelagda gatorna och jag trycker i det sista som finns kvar och tänker f..n i mig inte låta honom plocka mig, tar mig förbi och håller det ända in i mål. Trycker av klockan och hoppas, hoppas att jag ändå hann in under 30'. Per egen tid visar klockan 30:02, instinktivt direkt efteråt lite bitter, men det förbytts ganska snart i en "nöjdhet" med loppet... Stor nöjdhet! Det var ett trevligt lopp i världens ände som faktiskt var bra mycket pitoreskare än hur jag själv målat upp bilden av världens ände...

Km-splits:

1. 3:17

2. 3:20

3. 3:22

4. 3:14

5. 3:26

6. 3:30

7 & 8. 6:59

8,9. 2:50
Nedjogg och som vanligt trevligt munhuggande med klubbkamraterna och dusch innan det var dags att köra hemåt, landade i sängen vid kvart över ett för att sedan dagen efter köra go-cart, bowla (hyfsat bra) och umgås en heldag med boysen på svensexa, kastade in handduken tidigt... rätt spak! Idag vankas långpass det första sedan maran, det skall bli riktigt skoj.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards