swyzak

Alla inlägg under september 2007

Av Johan - 2 september 2007 19:53

Morgonens placebojogg med stegringar kunde varken säga mig bu eller bä om min form överhuvudtaget...

Därför tordes jag heller inte uttalat säga att målet var 1.13 på loppet, utan lite grand tänkte jag att jag kör i vind och ser hur kroppen svarar upp helt enkelt.... Vid 16.30 gick så startskottet och vi rullade iväg, kändes till en början rätt hopplöst i kroppen och jag trodde på en tung resa, missade som vanligt 1-kilometersskylten och börjar betvivla att det ens finns någon sådan på det här loppet... Upp mot 3 km börjar kroppen vara med på noterna att springa och kilometertiderna visar siffror jag vill se, dvs under 3:30.... Precis vid 4 km händer det bissara ett ägg landar dryga decimetern från mig, några med för mycket tid och för mycket tristess i en lägenhet finner det kul att bomba oss löpare med ägg...! Nåväl det stör inte för mycket, eller inte alls egentligen och det rullar på enligt plan och milen passeras strax över 34'. Och jag ligger och kör med en kille från Edsbyn vill jag minnas och vi har dryga 300 meter fram till en klunga med 4-5 löpare... Någonstans runt 12 km släpper killen från Edsbyn och ut i motvinden på Söder Mälarstrand är jag i ett vakum, känns som jag är expert på att hamna i dom situationerna... Känns mentalt rätt tungt att ligga själv på den här rakan och det återspeglar sig snabbt på kilometertiden, får fokusera och trycka i och närmar mig sakta men säkert den framförvarande gruppen... Vid 16 km har jag kontakt och tänker även denna gång att det är lika bra att ösa på och inte lägga mig i deras fart, förbi och jag får med mig en kille som jag sedermera får tacka för att jag inte springer fel vid Slussen... Visst nu är det tungt i benen, men en kilometer på 3:29 så här sent i loppet säger mig att det kan bli bra det här...! Kroknar ganska duktigt sista kilometern in, men vet att jag iaf ska gå in på 1.13 nå´nting, kommer in på målrakan ser klockan slå över från 1.11 till 1.12 och pressar ur det sista som finns, skär mållinjen på 1.12:17 Sjukt nöjd!!! 13:e plats blidde det oxå på köpet!

Loppet kändes kanon hela vägen och jag visste att om det skulle kännas hyfsat bra vid 15 km så skulle det funka på ren jävelskap och som det var nu så kändes det nästintill hela vägen in som om det funkade att trycka på lite till och öka farten om så krävdes....

Idag har det mest varit lugnt och promenerats runt...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards