swyzak

Alla inlägg den 30 december 2007

Av Johan - 30 december 2007 20:38

...bli bättre på att släpa med mig näring i nå´n form på långpassen i fortsättningen, de senaste veckorna 28 resp. 31,6 km utan vare sig vätska eller gel. Det funkar inte, inte för att jag lider av det direkt, men mest i syfte för kommande maror, jag vill, ska!

På tal om kommande maror så kollar jag för fulla muggar efter höstmara, som helst inte ska krocka med Lidingö eller kosta direkt mycket, det lämnar skrala alternativ... men the search goes on!

Av Johan - 30 december 2007 14:14

13,6 km, 58:39 - Hem - Rocklundasnurr - Hem Något stela ben i början, blev klart bra till sist, 4 x koo.


Kom ut efter storstädningen, lite för dåligt fylld med mat såklart så ett grovt energidipp infann sig efter halva tiden, för sent att göra nå´t åt då och bara att köra på. Trodde inte benen skulle vara slitna efter gårdagens långpass då jag kände mig helt fräsch hela kvällen igår... Men dom var inledningsvis inte så jättebra och tempot blev därefter, men det redde upp sig! Glädjande att se så många löpare ute i Rocklundaspåret också, känns kanonbra att ha såpass nära dit som det ändå är, möjligheterna att variera sig är väldigt många där... känns verkligen toppen!

Lite mer om gårdagens långpass som styrde iväg mig i medvinden mot Skultuna i det grådassiga vädret, vid vändningen vid Skultuna kyrka korsade jag Svartån och tog vägen förbi Skerike tillbaka, in i en grov sid/motvind. Höll ändock en bra fart hela vägen, givetvis med sin kulmen under den sista milen, fick dryga ut med lite knixar på Rocklundaspåret och Skallberget också... Riktigt skönt pass!

Veckan kunde julstök till trots tillskrivas drygt 12 mil+. Vilket var helt enligt plan varken mer eller mindre... Blir ett pass imorrn oxå, sedan nyårsfest med massa folk hemma hos oss, kanske t o m värt att ha lite ont i huvudet för den sakens skull på tisdag? Så vila är planerat på tisdag iaf, sen full fokus på 3000 m i Eskilstuna på söndag 6/1...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards