swyzak

Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Johan - 12 januari 2008 11:26

14,8 km, 1.10 - Billstabacken 15 x 125 m backe, inte vad som var planerat men ändå, mycket bättre ben än igår.


Hela den tidigare snöfyllda veckan hade jag sneglat kring möjligheterna att springa backvarv runt vattentornet på Skallberget, det hade verkat bra. Men de senaste dagarnas blidväder fick mig att välja rocklunda idag för 2,5:an. Skulle jag aldrig ha gjort, där rådde skridskoföre idag och jag hade inte mina rör med mig. Att ta sig till Vattentornet härifrån skulle kosta tid och ork jag inte hade denna förmiddag... Så planen revideras och omvandlas till backe, ok, inte vad Walker hade ordinerat men, men... Billstabacken finns inom räckhåll. I skejtkretsar är den ökänd för sin branthet och kan nog tjäna sitt syfte för löpning också, även om man i detta fallet kör åt andra hållet. Vid backens start finns en skylt som varnar trafikante för 16 gradig lutning, som tur är gäller detta bara dom sista 25-30 metrarna, men efter ett par svängar upp och ned så känns det. Hur som helst är benen klart löpvänligare idag än igår och det går riktigt bra i det ihållande spöregnet, progressivt blir det också... Nöjd är det bara att jogga hem dom dryga 5 kilometrarna hem och ladda för en eftermiddag med målning och månne restaurangbesök i afton... Imorrn är planen löpvila och ett allmänt styrkepass hemmavid, tyvärr är det dom passen som ofta tenderar att utebli... Men jag ska försöka.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards