swyzak

Alla inlägg under februari 2008

Av Johan - 18 februari 2008 16:15

Häromveckan när mina nya skor anlände med posten var Melker snabb på att norpa dom och springa runt hela i huset i den, trots att dom var flera meter för stora för honom. Passade på att fånga honom på bild också....

Av Johan - 18 februari 2008 10:44

Ännu en dag med VAB, det var en envis feber att inte vilja ge med sig. Men imorgon finns det iaf en förhoppning om dagis. Så det blir dag hemmavid och sedan distanspass i Rocklundaskogen ikväll när middagen lagt sig tillrätta djupt i magsäcken... Bara att se till att man är hemma innan ER.

Av Johan - 17 februari 2008 10:11

Lör 16/2: 29 km, 2.00:19 - Hem runt Skerike och Trollskogen Med fartökningar 2 x 4/5/6' i 42 kp (3:45/km), i övrigt lugnt, lugnt, kändes bra.


Sön 17/2: 6,8 km, 30:15 - Hem och Trollskogen x 2 sedan hem Lite stolpigt första varvet, sedan riktigt, riktigt bra.


Förutom att tillbringa lördagsaftonen på jourvårdcentralen med Melker vars feber vägrar släppa så blev det som synes lite sprunget också. Första långa passet sedan slutet av december blev kört igår, kändes riktigt bra, kan väl ångra valet av sträckning då det är extremt vindkänsligt mot Skerike/Skultuna-hållet. Fartökningarna mot 42-kp gick också riktigt bra även om man aldrig har koll exakt på tiden utan det blir bara köra på känsla. I övrigt skulle passet gå "riktigt lugnt" det är väl kanske det svåraste, men det kändes "lugnt" iallafall, det är väl ett halvt rätt.


Imorse blev det återhämtande 2 varv i Trollskogen som jag nu upptäckt är 2,5 km lång (spåret alltså) och relativt platt. Förhoppningsvis är man pigg i benen inför morgondagen.


Idag blir det att vara hemma och ta det lugnt med ännu febersjuk Melker, laga lite lasagne och ha det allmänt bra!

Av Johan - 15 februari 2008 13:25

13 km, 54:29 - Jobbet via Lillåudden, Viksäng, Finnslätten och hem Kändes riktigt bra i början, svängde mot dålig känsla och sedan tillbaka till kanonkänsla sista biten. Progressiv utveckling!


Fredag ånyo och på tillfrisknandefronten intet nytt så jag blir hemma halva dagen igen. Eller hemma och hemma vi ska ned och göra klart med gamla huset och allt kring det sista blir en stressig och onödigt jobbig historia för ett annat forum än bloggen. Nu är i alla fall allt helt klart och fixat och stor lättnad har infunnit sig ska sägas!
I löpväg blir det distanslöpning hem idag något längre än igår, sedan vankas bakad potatis och film i afton…

Av Johan - 14 februari 2008 20:36

10,2 km, 44:58 - Jobbet via Lillåudden och Tunbytorp och hem Initialt pigg och det kändes helt ok, men i takt med ökande motvind böts känslan mot en riktigt seg känsla, tokhunger halvvägs också 


Sitter som så många gånger förr och väntar på att avsluta jobbet 22.00 och ta en distanstur hemåt. Kan inte låta bli att vara lite småsugen på att få springa i dagsljus och utforska spåret (enligt utsago bara 2,5km) som ligger i skogen precis ovanför vårt nya hus. Besökte det en kort sväng på placebo-joggen innan loppet i söndags, men då sprang jag bara en kort bit på det, kul att se hur det ser ut och vad man kan använda det till... Riktigt trevlig trollskog var det dock, även om trollen lös med sin frånvaro, kanske var tur det iofs!

Av Johan - 13 februari 2008 14:36

6,5 km, 27:52 Hem - Jobbet Hyggliga ben ånyo, lätt och ledig löpning


25,6 km, 1.53:25 Intervallrakan i hamnen Kontrollerat rakt igenom, lite dryg motvind dock.


Så var det feberdag för Melkern igen, ska inte sticka under stolen med att det var skönt att få krypa ned i sängen igen efter frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Efter en storstädning av huset blev det skiftbyta av VAB-andet och jag drog på mig snabbskorna och lufsade till jobbet. Min kväll när andra njuter av Lost på teve kommer bestå av 10-12 x 1000 m intervaller, hade förhoppningar om att köra dem i friidrottshallen ikväll så jag ringde dom i förmiddags. Fick svaret att det i normala fall inte är öppet efter 20.00 och tiderna mellan 16.00-20.00 är bara avsedda för V-ås Friidrott. Men att det oftast är bokningar på kvällstid så han såg inget problem för aftonen, tog mitt nummer och namn och deras bokningsansvarige skulle ringa mig efter lunch. Tror nå´n att dom ringt? Nope, är jag förvånad? Nope... Orkar jag bli less på dom, njaej... Så allt lutar åt min fina asfaltstusingsraka vid gamla huset! Sen ska jag kolla på en bandad version av Lost, dricka Cola och äta massa gott, allt detta efter jobbet 20.00 Ja, jag har VAB imorrn också, vilket innebär sovmorgon igen, kan vara rätt skönt eftersom kvällen inkl. uppv. och transportnedjogg hem blir ett rätt bastant pass!

Blev efter lite velande i mitt huvud löpande på den nya asfaltstusingen nere i hamnen, avgörandet fälldes när jag upptäckte blåsten ute. Kändes med facit i hand som rätt beslut, annars hade jag fått en ännu längre uppv. och ännu längre nedjogg. Annars kändes det helt ok, viss energidipp efter 8 st men inte värre än att det bara var att bita ihop. Tar en energibar i farten på nedjoggen hem, ganska trött i kroppen när man kommer hem! Cola, mat och teve har aldrig smakat så bra tror jag! 

Aftonens begivenhet:

12 x 1000 m, 2' PJ:
3:24.2/1:59.8
3:24.0/2:02.2
3:21.6/1:59.1
3:22.1/1:58.1
3:22.8/2:02.9
3:23.0/1:54.9
3:21.9/1:56.5
3:22.8/1:53.5
3:24.0/1:54.8
3:21.2/1:54.9
3:21.2/1:57.4
3:17.3/-
GS: 3:22.2

Av Johan - 12 februari 2008 08:28

6,5 km, 28:38 – Gryta Runt Inget direkt att rapportera, sedvanliga morgonsvängen


15,1 km, 1.00:4 – Bäckbyrundan Varav 10,6-10,7 km prog. SD @ 37:13 (gs: 3:29-3:30/km), riktigt bra ben, kontrollerat hela vägen igenom.

Direkt ur sängen i träningskläderna, inga mentala problem att ta sig an dessa pass trots den arla tidpunkten, kan väl bero på att dom ännu så länge inte är så långa. På lunchen stundar snabbdistans 10 km, tror inte jag törs chansa på att köra i Rocklunda även om jag skulle vilja, risken är att det kan vara för mkt snö och is på sina ställen. Blir nog tråkrundan förbi ”råfalukorvsdofts” kraftvärmeverket. Aja, at least it´s Dr. Hus ikväll on tha telly!

Lite rapport från SD-passat på lunchen, kommer ut dryga halvtimman senare än plan p g a möte, som tur är har magen ännu inte hunnit börja yla efter lunch. Efter dryga 2,5 km uppv. Och skolning så drar då själva allvaret igång, SD-pass kan alltid framkalla lite smygågren hos mig. Kan vara rotat i att jag för 2 år sedan eller något helt misstolkat innebörden och tryckte för allt vad tygeln höll på SD-pass, resulterade i ett antal stumnade ben. Idag är problemet den totala avsaknaden av fartkänsla, men det får funka, startar i god fart utan att det känns jobbigt, och lyckas nog öka genom hela passet igenom enligt the masterplan. Efterlite nedjogg sitter tacopajjen duktigt fint i kistan…. 

Av Johan - 11 februari 2008 12:48

9,4 km – ca 42 min (oklockad) Jobbet – Mälarnära och stan och tillbaka Riktigt lugnt och skönt tempo, i stort sett ren ÅH-löpning

Slog an en lite annorlunda rutt idag då jag ville ta tillfället i akt och springa längs Mälaren i solskenet, fäll ju riktigt väl ut, kan bli en sväng man kan använda sig av framöver. Satte an i maklig fart som jag ökade något under passets gång men aldrig till någon hög ansträngningsnivå, tryckte på något sista 1,5 km. Vaderna kändes lite granna men inte bekymrande mycket och det var helt väntat att dom skulle vara ömma idag.

Med lite distans till gårdagens lopp kan jag väl bara börja fantisera om det kanske inte är helt, helt orymligt att tro att man faktiskt skulle kunna göra under 9 minuter på 3000 m, på sikt ska sägas. Men det får vi väl se, målet som jag hade satt upp för inonhussäsongen är nå´t i alla fall och med tanke på att tiden sänkts i alla de 3 loppen i år så kan jag inte annat än vara nöjd! Och det är jag, mycket, mycket nöjd! Nu blickas det fram mot mara-träningen som redan låg specad och klar i en mailbox nära mig när jag loggade in imorse, tack för det! Det känns grymt skoj att få dra igång med den också…

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards