swyzak

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Johan - 13 mars 2008 13:42

6,5 km, 29:05 - Gryta Runt Rätt stabila morgonben när jag väl kom ut, 5 x koo som var helt tvärsega kom aldrig upp i fart, lovely med snöblandat regn


18,5 km, 1.15:24 - Nya favvorundan + Wenströmska & Hammarby 2,5:an Varav prog. SD 55'. Klart bättre ben än väntat, bättre tryck än SD´n förra veckan

"Ok Johan, SD betyder inte att springa allt vad man kan" det är det första man får intala sig innan SD pass och försöka lägga band på sig själv. Trodde innan dagens pass att det skulle bli slitigt att hålla planen dvs 3:50-3:30. När jag sedan efter uppv. drog upp farten var det alls inte så farligt som jag befarat. Tyvärr blir nog gärna farten onödigt snabb onödigt fort, men det var klart hanterbart. Men det vore intressant att nå´ngång ha ett riktmärke och stämma av tempot. Men tills dess kör jag vidare på känslan, den kan ju inte ljuga. När jag efter dryga 45' brakar in på Hammarby 2,5:an känns det att backarna och det blöta underlaget suger musten ur benen rätt duktigt, men varje platt parti jobbar sig farten stadigt upp igen, och sista km´n på cykelbanan går bra och riktigt fort som det känns också.
Att jag sedan dragit nitlotten i matlådeträsket blir uppenbart då matlådan alena innehåller spaghetti, damn! Toppar den med ett par skivor ost, kanske inte det mest kulinariska jag ätit i mitt liv, men just i den stunden gör den jobbet. Den i kombination med en Mars gör att man en kort stund är en champ igen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards