swyzak

Alla inlägg under juni 2008

Av Johan - 15 juni 2008 19:27

Precis, ingen vistelse i Sandviken är komplett utan att ha sprungit lite i Trebo. Så även denna gång, får sovmorgon på lördagsmorgonen och kommer ut innan frukost så sent som 07.15, planen är att utnyttja tiden till ett lite längre pass denna morgon. Bränner iväg från Vallhov förbi nybyggnationen av den gigantiska nya bandyarenan och ut mot Trebos trevliga spår. Benen känns fruktansvärt bra och det går i väldigt bra fart helt enkelt, utan att det känns speciellt ansträngt, avverkar ett varv i Trebo och svänger tillbaka in mot Sandviken. Hade redan innan planerat springa förbi nybyggda friidrottsarenan BJ Arena och hoppades att den skulle vara öppen, då hade nog nå´t lite snabbare improviserats ihop... Nu är den mer låst än Fort Knox och alla stängsel är toppade med taggtråd, den fattas bara att det ska sitta beväpnade vakter också... Lite surt då den nylagda tartanen formligen lös inbjudande i morgonsolen. Så dår får jag istället ta en extra tur i downtown Sandviken innan jag styr kosan tillbaka hem till svärföräldrarnas hus. Uppskattar distansen till 20 km, baserat på 4:05-4:10 fart vilket jag tror jag höll så gott som hela vägen, det kändes ruskigt bra och aldrig ansträngt direkt... Är jag tvungen att säga det, det smakade ruskigt bra med frukost! Den dagens höjdpunkt var annars att sammanstråla med min kusin och hennes familj efter 15 år... Det fanns mycket att prata om, ruggigt kul!


Imorse blev det ett pass innan frukost också, Finnslättsrundan 8,9 km, kändes också sjukt bra i benen och det gick i hyfsat bra fart igen. Sen var det bara att smälla i sig frukost innan det bar av med "morgonklubben" för att skejta betongen i Avesta igen... Najsness!!!

Av Johan - 13 juni 2008 08:32

7,1 km, 30:56 - Hem till jobbet via Turbinbron Nja, det var rätt segt idag om man ska vara helt ärlig


Blir det vanliga fredagsupplägget med bara ett pass till jobbet och om man får tro kroppen så känns det som det räcker för idag. Annars tycker jag veckan har rullat på bra träningsmässigt, nu är det förvisso två dagar kvar att utnyttja, men det lär inte bli några revolutionerande pass då. Kommer att åka upp till Sandviken i eftermiddag och så får vi se om vi blir där till på söndag, vi kommer väl plöja ned några pass däruppe också... Så på bloggfronten intet nytt förrän måndag!

Av Johan - 12 juni 2008 17:15

Hittade en bild på mig från målgången från maran, ser "lätt plågad" ut! Så uppenbarligen såg det ut precis sådära. Finns dock en ännu värre efter-målgångsbild på photomotion.se, say no more...

Foto: Thomas Windestam

Av Johan - 12 juni 2008 13:08

6,5 km, 28:18 - Gryta Runt Bedrövliga morgonben, så segt. 4 x koo, eller var det 5 st kommer faktiskt inte ihåg.

14 km,, 58:11 - Nya favvorundan
Varav 30’ progressiv snabbdistans, kändes hur bra som helst, så piggt och så lätt rena motsatsen till morgonens pass.

Ånyo inte att förkasta vad det första passet kan göra för dagens andra pass. Morgonpasset idag var ju rena katastrofen om man ser till hur benen kändes. Men sedan lunchens snabbdistans var rena motsatsen, fy fan vilka bra ben det var får man säga det. Planen var dryga 25’ uppv. vilket gick i beskedlig fart, sedan skulle farten gå från 3:45-3:30, gick säkert något snabbare idag, utan att det kändes för ansträngt. Kändes faktiskt som att det inte fanns någon övre spärr för farten idag.
Stiftade åter bekantskap med ett par gamla favoriter i min skopark, Brooks Racer T4, hade nästan glömt hur najs du är att springa, ska bara gå loss på tåpartiet med lite lim nu så håller dom en stund till, för jag har ingen större lust att släppa taget om dessa rackare redan. Nuff bloggat for now!

Av Johan - 11 juni 2008 09:25

6,5 km, 29:00 - Hem till jobbet Förvånansvärt pigga ben, nästan bättre än igår.

Gårdagens andra pass innebar skulle man vara sådär härligt ostrukturerad i sin träning, stämplar ut strax innan 16.00, beslutar att ta tillflykten till Rocklundaspåret för att bli kvitt den värsta blåsten, kuperingen i spåret blir något man får som bonus på köpet. Inleder med dryga 30’ lätt löpning och lite löpskolning innan fartbitarna ska slängas in på måfå. Drar iväg, i hyfsad fart och det känns väl lite småsegt men det funkar och det blir väl den känslan under resten av passet, även om jag tycker mig kunna ana en viss lättnad i benen och faktiskt en högre fart mot andra halvan. Rent tekniskt känns det faktiskt lite kantigt i fartbitarna till en början, men det reder sig till något mycket bättre innan passet är slut.
Väl hemma är det bara att duka iordning för grillning innan fotbollen, sedan fram med chips och bänka sig i soffhörnet. Orkar inte gå in på allt vad jag tyckte om matchen, mer än två saker, Sverige var grymma och det var skönt att sådant spel som Grekland spelade inte fick löna sig, vilken skymf mot fotbollen, läskigt att se!
Imorse var det lätt, lätt löpning till jobbet som gällde, plugga till och med in iPoden i öronen, något som jag brukar göra högst 1-2 grr/år under träning. Imorse var det skönt att göra under ett lätt helt kravlöst pass. Är inteså förtjust i att springa med musik i öronen generellt, men vissa dagar känns det tydligen ok. Benen kändes bättre än igår, men det kördes lugnt, så lugnt! Blir således det enda passet för dagen, skönt det också!

Av Johan - 10 juni 2008 11:54

6,5 km, 28:38 - Hem till jobbet Bedrövligt segt först, blev suveränt till sist. Lugnt och behagligt


20 km, 1.24:48 - Jobbet Rocklunda 15k och sen hem Varav 56’ FL, segt i benen, men det funkade helt ok


Så var det så dags för att testa lite fart idag efter jobbet, ett ganska (tidsmässigt) långt pass är ordinerat med först 30' ren distans och sedan 60' fartlek ovanpå detta... Kommer inte röra sig om nå´n maxning av farten heller, men det ska bli kul att få dra på lite iallafall. Sen får vi väl se hur kroppen svarar upp på det hela, det lär jag märka först efter morgondagens pass... Fick även order att köra fartdelarna på känsla och utan klocka, även om jag som är en så strukturerad person har så svårt för det. Ska överträffa det strukturerade jaget med att köra så ostrukturerat det går, det ska bli kul helt enkelt... Nästan så att man längtar till att få stämpla ut vid 16-tiden och köra igång!

Utöver det så blir det lite folk över på grillning hemma till aftonen som ska avnjuta fotbollen, om det nu blir något att njuta av, det visar sig! Jag har egentligen inga större förhoppningar om Sverige i detta EM, sa hemma igår att jag trodde på respass redan i gruppspelet, det står jag för. Men jag ser gärna att jag har fel där... Gårdagskvällens match bjöd på fotbollsunderhållning på hög nivå, även om jag hade önskat en Italiensk seger i just den matchen...

Av Johan - 9 juni 2008 08:36

6,5 km, 28:09 - Hem till jobbet helt okej ben igen.


14,5 km, 1.01:48 - Från jobbet via delar av nya favvorundan och hem Benen sega till en början, men sista 2 km var en succé...


Så var man tillbaka och kan summera en riktigt soft helg som inneburit massor med grejjor, kanske inte så mycket i träningsväg, men ack desto mera annat kul.

Börjar väl med det som varit i träningsväg och det har bara varit två rena distanspass såklart, vilka gav en positiv känsla av pigghet i benen.

I fredags brända vi ned till Vimmerby för besök på Astrids Lindgrens värld, stannade till i Västervik och passade på att ta ett minst sagt uppfriskande havsbad på vägen ned. Vi hade ett sagolikt boende på en gård mitt i den Småländska skogen där vi kunde hämta kraft för att orka med en heldag på lördagen i Astrid Lindgrens värld...

Astrid Lindgrens värld var en succé, Melker och Didrik tyckte det var suveränt och det överträffade mina förväntningar också... Och när vi fått nog framåt eftermiddagen stundade bilfärd tillbaka till good ol Västerås igen, hemma lagom till Portugal-Turkiet på tv´n, sedan var det minst sagt goodnight...

Även om det blev tidig morgon dagen efter för tidigt, tidigt morgonpass innan avfärd för att skejta i Avestas betongpark med övriga skejtande familjefäder... Nu var det länge sedan jag åkte, och sist jag åkte på allvar gick det så kass att jag trodde nog aldrig att det skulle vara kul igen, därfär blev sändagensförmiddagens trip en injektion. Skönt folk att åka med, kul park och grymt väder och sedan gick det bra också... Får betala med lite sega ben idag, men det är det värt...

Nu stundar jobb och sedan distanslöpande hem i eftermiddag, imorrn blir det test med lite fartinslag i träningen igen...

Är redan fullt fokuserad och peppad på att gröa bästa möjliga insats på 10 000 m på SM på hemmaplan...! Så jag är redo att plöja ned all träning och svett som krävs för att springa fort (med mina mått mätt) på Arosvallen i början av augusti!

Av Johan - 5 juni 2008 10:38

Även om det på många sätt känns så idag, sovmorgon välbehövligt efter en gårdag som var minst sagt hektisk i jobbväg...

Kommer väl börjar rapportera upp träningen i bruklig form framåt nästa vecka när det börjar ta sig lite mer strukturerade former, ännu så länge är det bara lätta pass som gäller. Är snart redo att ge mig ut på ett just sådant pass, tror jag drar mig mot Rocklundaskogen, ambitionen är springa några kilometrar längre än igår... Låren kändes mycket bättre igår efter att ha sprungit och idag känns dom ännu lite bättre. Men jag vet att marathonlåren är som en ulv i fårakläder och dom döljer sig och poppar upp igen fast man trodde dom var borta!

För övrigt så uppmärksammade den redaktionella delen av mitt jobb mitt lopp i lördags och det hela mynnade ut i en artikel i helgens tidning, finns nedladdningsbar här för övrigt... Så då fick man springa lite för kameran!

Vimmerby härnäst, break från bloggen for a while...! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards