swyzak

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Johan - 5 juli 2008 18:01

Styrde bilen till Sala på lördagseftermiddagen för lite snabbdistans med Patrik med utgångspunkt från deras stuga. Ordern för dagen lydde lång uppv. med några avslutande kilometrar i under 4:00/km fart, sedan skruva upp i 10' till max 3:30 fart, sedan 25' i 3:25-3:20 fart... Med sällskap och gynnsam temperatur borde det väl gå bra eller... När vi drog igång den snabba farten så gav Patriks GPS-klocka (astromojäng) ett pip och indikerade en första kilometer på 3:16... Ok, alltså för snabbt! Farten bedarrade och vi höll resten på farter strax under 3:25 med undantag för en snabb km på 3:18 igen mot slutet... Ok, det var inte helt toklätt idag heller, men det funkade, släppte iväg Patrik på ytterligare ett par km snabbfart när jag avslutade efter 25' "snabba" minuter.... Lite stretch och nedjogg och prat med en nojjig tant som trodde jag skulle slänga skräp i hennes privata soptunna, när allt jag ville göra var att ta stöd vid min stretch mot den... Sedan rundade det hela av med tvärnajs bastu och Trocadero och skitsnack innan det var dags att åka tillbaka till the land of Power Meet... Snart dags för käk och sedan friidrott på en tv nära mig! Uppskattade 17,5 km kan vi summera dagens övningar till...!

Ovido - Quiz & Flashcards