swyzak

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Johan - 8 februari 2009 18:11

Så var det så ånyo dags att delta i Upplands-Dm, och precis som förra året så var det förlagt till Friidrottshallen hemma i Västerås. Alltid angenämt att få tävla på hemmaplan. Givetvis var Melker och min kära sambo där och hejjade på även denna gång...

Inledningsvis böev det ett ganska skumt lopp, med en rejäl rusning och många löpare sprang lång över sin kapacitet under dom första 400 m, jag gick runt första 200:a på 35" vilket var klart snabbare än plan. Fick sedan två varv plocka folk och ta några vida kurvor för att hitta position, fick en rygg på en löpare som jag tyckte höll en lämplig fart, 1000 m sprangs igenom på 3:05, men vid passering 1 200 m fick han en varvtid levererad på 37" och jag gick om lagom till 1 300 m och ökade farten. Fortfarande kändes det riktigt bra, 2000 m på drygt 6:09, la i en ytterligare växel och det gillade kroppen. Från 600 m och in givetvis som sig bör riktigt jobbigt, men ändå kändes löpningen bra... Maxade ut det sista jag hade över dom sista 200 m och gick i mål som 5:a i loppet. Tiden då? 9:11.09, vilket är ett nästpers och en rejäl slipning av årsbästat. Men bortsett från att vara nöjd med tiden så var det känslan jag hade i löpningen idag, kan inte erinra mig sist det kändes så bra i löpningen... helt klockrent... Så jag kan inte annat än säga att jag är sugen på att få nå´n chans till på distansen i år... Med bättre drag första halvan känns det som det hade funnits persmöjlighet idag, helt klart... Fan mersmak iaf...

Idag då, det hade kommit en decimeter snö upptäckte jag och eftersom snöröjningen är seg i stan så slog jag tanken på långpass helt ur hågen. Efter att ha skottat av garageuppfarten så drog jag iväg på uppskattade 9 km43', delvis helt oplogat (dvs snöpulsning)... Aja, det var skönt och springa ur lite crap som satt i benen från gårdagen.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards