swyzak

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Johan - 22 februari 2009 18:26

Yes, iallafall hade jag inte planerat för nå´n månad sedan att springa den avslutande inomhustävlingen Formenkollen över 3000 m, ty jag trodde nog vi skulle vara på BB eller med bebis by then... Tji fick vi, så denna dag var som vilken tävlingsdag som helst, dvs, placebojogg på 3 km imorse för att lufta benen... Sedan satte jag av i snöyran längs E18 till Sthlm, med sikte på Sätrahall... Lyckades snöa mig dit i tid, lyckades värma upp och sedan var det uppradning... Hela 15 st löpare i detta lopp, vilket såklart borgade för lite gruff i första kurvan, dock inte som hindrade från ett sedvanligt 35" varv på första... Släppte snabbt en lucka till Werner the chef, Nicke Sydow och nå´n kille från Huddinge, Mika tror jag han hette... Så låg jag där och sladdade några meter bakom, varvid Coach W ropade att jag skulle täppa luckan, vilket jag sånär gjort vid passering 1000 m, som gick just, just över 3:00... Vilket var en smula snabbare än jag hade tänkt, men i det ögonblicket kändes det bra ändå... När jag till sist ätit mig ikapp luckan vid 1400 m, klev så Huddinge-Mika av och jag var i rygg på Werner the chef där jag låg nå´t varv innan jag gick upp för att dra några varv, som till sist blev alla varv då Werner haft osis med sjukdomar på sistone så var det högst förståeligt att det gick segt. Nåväl, fortsatt kändes det bra, men som en blixt från klar himmel så kom den, allas vår 3000 m trötthet, kändes som jag sprang och sprang och inte kom nå´nvart... 600 m in till mål kändes nu som en evighet, men jag plockade på framförvarande Nicke Sydow och i ingången till sista kurvan var jag nästan ikapp, varpå han fick till en ännu värre avslutning än undertecknad... Aja, tiden blev typ 9:08.9 vilket blev årsbästa igen... Inget jag trodde när inledningen av veckan var minst sagt skraltig.... Och ja, jag är nöjd, mkt t o m...!

Bara att bila hem på snömoddiga E18 igen och ta itu med soffhörnet...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards