swyzak

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Årets första glass

Av Johan - 1 april 2009 13:20

Yepps, en sådan här inmundigades i solgasset på lunchen medans jag och Folke gled runt i Vasaparken. Annette var och körde sitt första träningspass på gymmet på lunchen därav detta läge att hänga med min förvisso sovande son och sedan glassa sig lite på samma gång. I skrivande stund intas en sen lunch således blev allt lite bakåvänt, glass först lunch sedan är inget skolboksexempel jag tänker föra vidare till mina barn men ändå.

Tränat idag då, yepps sprang till jobbet, gjorde kroken genom stan via Turbinbron och till jobbet och den gör troliga 7,6 km vilket tog en stund under 32' i lätt progressiv anda, toppat med 4 x koo. Nu stundar jobb till 20.00 sedan 60-70' distans hemåt, förhoppningsvis med stopp på Grytan sista biten för att hämta min spajks om dom landat...Vi får se!

 
 
Alf

Alf

1 april 2009 14:04

2 frågor

1- Var glassen god?

2- Är det adiZero Cadence som är spiken?

http://alf.bloggagratis.se

 
swyzak

swyzak

1 april 2009 14:17

Alf: Två svar...
1. Ja glassen är som vanligt med B & J grymt god, mucho chocolattytaste...

2. Jepps, det är Kadensarna som er spikarna

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Alf

Alf

1 april 2009 15:35

Då blir det den som blir vårens första glass. Införskaffning sker nog senast ikväll.

Du måste ge en grundlig recension av spajksen ASAP! Måste veta om de är värda att satsa mina pesetas på.

http://alf.bloggagratis.se

 
swyzak

swyzak

1 april 2009 16:48

Alf: D är ett bra glassval även om jag är ohyggligt nyfiken på den nya Magnumglassen som reklamats på tv´n oxå...

Blir recension av spajksen om dom dykt upp med posten idag, d e inte säkert!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

laser

1 april 2009 19:20

Swayze! Idag upptäcktes till min stora glädje att en Ben & Jerrys-glassbar idag öppnats i Gamla Stan. Råkade gå förbi och var givetvis tvungen att gå in. De har sjukt många smaker och varianter och den rekommenderas å det varmaste. Nej det är inget aprilskämt.

 
swyzak

swyzak

1 april 2009 19:40

Laser: D måste utforskas såklart....

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Dunceor

Dunceor

2 april 2009 11:48

Jag åt Magnus nya lyx-glass häromveckan. Den var riktigt kanongod faktiskt. Magnum Temptation Chocolate heter den tydligen enligt GB's hemsida. Man får den i värsta lilla lyxförpackningen. Sen om den var värd de där typ 27 spännen kan väl kanske diskuteras.

http://dunceor.wordpress.com

 
swyzak

swyzak

2 april 2009 16:02

Duceor: 27 spänn är ganska mustigt för en glass.... Men den måste provas vid tillfälle!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

laser

2 april 2009 17:35

Man kan inte jämföra en svenneglass som Magnum med B&J. Med eller utan lyxförpackning.

 
swyzak

swyzak

2 april 2009 18:20

Glass berör... det är helt klart... Men givet är att B & J står över andra glassar...

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards