swyzak

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Johan - 9 april 2009 12:49

Jahapp snart nog dags för påskledighet, känns riktigt skönt ånyo... Kommer hinnas med både det ena och andra antar och vet jag. Men nu kan man väl avhandla vad som har hänt. Igår kväll blev det ett distanspass hem från jobbet 13 km på lite under 57' med en till en början helt hopplös och orkeslös kropp. Borde iofs veta att kvällslöp efter veckans tuffaste arbetsdag brukar kännas som skit, igår var inget undantag. Men efter halva började det vända och mot slutet blidde det till och med två snabba partier insprängda. Sedan var det bara att ladda in energi, duscha och zofva!


Idag då, skärtorsdag och allt, bara jobb till 15.00 riktigt skönt, inledde med löp till jobbet 6,5 km as usual, höll igen för att spara på dom ynkliga benen till lunchpasset, nu var dom ynkliga benen redan kassa så det var segt iaf tog en stund under 30' att ta sig ned. Sedan bara inlass med lite mackor jobba några timmar, stämplade ut för lunch redan vid 10.30 för att dunka av dagens huvudpass som var fartlek i 42 kp ånyo denna gång enligt 20/18/16/14' med 4' PJ. Under uppvärmningen riktigt seg ånyo och hade inget hopp om nå´t egentligen, att jag sedan misskalkylerat vädret gjorde det knappast bättre. Jag hade laddat för shorts men när jag väl kom ut kände jag att det var rätt kallt, nu var det ingen återvändo utan bara att köra på, tids nog blev benen varma också. Hur som helst var det bra respons från benen när jag väl tryckte upp i fart, kändes egentligen segare under alla pausjoggar än när jag låg och plogade i fart. Och även om det inte flöt lika bra som förra veckan så efterlämnar det en god känsla... Och uppskattade 26 km runt hela stan i stort sett. Strax påskaledigt där dubbelblock är uppdukat på påskaftonen del 1 i Västerås och del 2 körs i Sandviken...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards