swyzak

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Jag och A-lagarna...

Av Johan - 18 juni 2009 12:43

Yes, så var det så den sista arbetsdagen innan midsommar... sweet! Inledde med att vakna alldeles för trött efter att ha varit uppe för länge igår kväll kikandes på friidrotten där TV4 chockade med att visa mer än bara sista 400 metrarna av ett 5000 m lopp... trevligt...! In träningsväg fick jag min sömndruckna kropp att springa till jobbet imorse 6,5 km på strax under 30', låg i med handbromsen hela vägen för att spara benen till lunchpasset... Vilket då raskt för oss till just utförda lunchpasset, på agendan stod 3 x 2,5 km där första 2 km skulle löpas i en fart ngt, ngt över 21KP och sista 500 m växla farten till 5 KP, på prent kanske inte så blodigt men i verkligheten lite jobbigare... Körde passet på det så populära a-lagarstråket runt Svartån, det är så att där vankar a-lagarna från bänk till bänk och polisen motar bort dom med jämna mellanrum, utöver detta så är det en hyggligt platt och naturskön runda. Hade plottat ut sträckan på datorn och jag litar nada till längderna då, så min känsla säger mig att själva sträckan blev mer som 2,6 km (kanske t o m längre) och sedan joggvila runt resten av rundan och sedan på´t igen... 9:00/8:57/8:52 blidde tiderna runt. Klart jobbigt, men det flöt oväntat bra med tanke på blybenen på uppvärmningen. In alles 14,3 km på typ 62'.

Imorrn så midsommarafton, förmodar att det dammas in ett distanspass på det hela... Sen lite trespassing 400's på lördag eller söndag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards