swyzak

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Johan - 11 augusti 2009 20:39

Ibland har jag undrat över syftet med mitt bloggskrivande utöver det faktum att jag tycker att det är kul att skriva, även om jag aldrig finner tid till att skriva dom strålande funderingarna och tankarna som jag kommer på under många distanspass (kanske en dag). Annars tror jag det fyller en viktig funktion för mig, nämligen att få prata löpning/träning, då det är sparsmakat med det, visst har jag en sambo som delar löpningen som passion, men vi fyller aldrig varandras vardag med snittider på intervallpass och dylikt. Och på jobbet, visst faller man ibland in i träningsprat, men att skriva av mig blir lite som att få prata löpning ändå... några minuter om dagen iaf... Och samtidigt ger det mig en ärlig chans att reflektera över mina pass/tävlingar ånyo... Så imorgon reflekterar vi träning igen, coach Walker har skickat mig till skogs imorrn för XC intervaller, det blir nog fint det!

Av Johan - 11 augusti 2009 08:38

Så kan man såhär dagen efter summera upp gårdagens andra pass. Först och främst så sken inte solen med sin frånvaro ut den gassade i vanlig ordning nästintill hela passet. Hur som helst kördes det enligt 2 x 6 x 5’ med 2’ vilolöpning, vill inte använda ordet PJ här för det gick klart snabbare än så. Sedan körde jag 4’ vilolöp mellan serierna. Försökte pricka bara på känsla utan vetenskapliga belägg 3:25-fart på dom snabba delarna, tror jag prickade rätt bra... Benen kändes rappa och bjöd en kanonkänsla hela vägen, fick slita lite dom sista som gick in i motvinden. Blev däremot nedduschad av ett klart oväntat spöregn mitt under passet, vilket iofs bara var välkommet. Totalt tog det en timma och fyrtiotre minuter och blev dryga 25,5 km.

Imorse sprangs det till jobbet via Rocklundaskogen och då vill jag lova att det kändes att gårdagens pass var både tufft och långt, benen var sega ack så sega, morgonens 7,2 km tog 33’. Blir en returlöpning efter avslutad jobbdag, sedan ska grillen tas fram igen då det vankas besök till kvällningen... Smooth!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards