swyzak

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Folk(e)sjukdom

Av Johan - 30 september 2009 17:59

Jaha, så var denna veckans föräldralediga dagar till ända och Folke har gått och blitt sjuk, inatt var inte en av dom mest minnesvärda nätterna, med en febrig och snorig 7 månaders Folke så fick jag nog inte ihop mer än 3-4 timmars sömn och då var jag redan innan det så trött att jag tyvärr fick avvika från Dr. Hus i förtid då jag satt och kvartade i soffhörnet.


 

Hittade en bild från Lidingö, tagen strax innan backen vid Grönsta, ett krisparti där benen var döda och jag kunde höra speakern ropa upp jagande löpare... Kris var ordet!


Foto: Thomas Windestam


Så till tränandet då, idag sprang jag till jobbet 6,5 km på strax under 29', benen kändes rätt bra, men precis som igår kväll så blev dom sega mot slutet, förmodade sviter från Lidingö såklart. Ikväll efter utstämpling ska det köras kvalité-light, först 30' "vanlig" löpning följt av 30' med fartökningar för att känna av hur benen pallar med lite fart igen... Ska bli roligt som vanligt även om jag inte förväntar mig stordåd...


Positivt är dock att det kanske kommer gå att köra Frankfurt i mina Lunaracers har nu genomfört 3 st pass på kort tid i dom utan tillstymmelse till skavsår, dom får följa med på helgen långa marafarts-intervaller, fixar dom det är saken biff om jag inte min vana trogen hunnit slita hål i sulan vid tårna innan maran... Dom börjar faktiskt redan bli rätt nötta i det partiet redan...

   

Levande bevis på två saker, den slitna sulan och på ett universums stelaste man stretchar eller möjligen stretar. Pre-Lidingö...


Foto: Susanne Sjöstrand



Aja, imorrn ska Melker grattas och jag hoppas Folkisen är bättre...

 
 
Dunceor

Dunceor

1 oktober 2009 12:37

Det var intressant var du sliter dina skor. Själv sliter jag mycket där framme på sidorna: http://dunceor.files.wordpress.com/2008/08/dsc000161.jpg?w=450&h=337

Hmm jobb, skulle du inte vara pappaledig? =)

http://dunceor.wordpress.com

 
swyzak

swyzak

1 oktober 2009 15:52

Dunceor: Då hade faktiskt snäppet intressantare slitage på dina skor faktiskt...

Ang. jobb vs pappaledighet så jobbar jag 50% under den, jag kör ledigt i början av veckan och jobb i slutet...Då får man det bästa av bägge världarna så att säga!

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards