swyzak

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Om bristen på självinsikt...

Av Johan - 29 januari 2010 18:51

...eller bara rent av ovetande? Kom bara att tänka på en löprelaterad incident som inträffade på höst/vintern mitt första år med klubben. Det kom ut ett mail från coach Walker med frågan om man hade tänkt göra någon inomhussäsong... Inomhussäsong? Det var ju ett begrepp som knappt fanns i min värld vid den tidpunkten, än mindre insatt var jag i tävlingsutbudet som jag mailade tillbaka och frågade efter vad som fanns att välja på...


Ett svar lät inte dröja på sig alltför länge, med alla tävlingarna i Sthlms-området den vintern, eftersom jag då hade noll koll så spanade jag bara efter tävlingar som skulle kunna tänkas ha distanser som skulle passa en långlöpare som mig. Gränsen satte jag vid 3000 m och uppåt, kollade tävlingarna och mailade tillbaka till Walker vilka som skulle kunna vara aktuella.


Ännu ett svar kom inom kort, med en formulering som löd nå´t i denna stilen (kommer inte ihåg ordagrant då det nu gått ett par år sedan dess): "GE-Galan, där är det nog bara möjligen Patrik som kanske skulle kunna få springa ett B-heat...". Efter att jag snabbt efteråt kollat upp vad GE-Galan var för något, kändes jag mig något bortkommen och en smula dum för att ens ha föreslagit nå´t dylikt. Så det var ju knappast bristen på självinsikt i detta fallet utan rent ovetande. Även om jag sett tävlingen på tv innan så gjorde min hjärna knappast kopplingen.


Hur som helst blev det en inomhussäsong med ett par 3000 m´s lopp den första vintern med klubben och imorgon är det så dags igen. 3000 m är distansen, fort glömmer man den smärta den distansen tillfogar kroppen, snabbt blir man påmind. Och på söndag blir det 1500 m en distans Seas gett mig mardrömmar om... Välkommen smärta!


Idag grundade jag med distans 8,9 km på strax under 42', toppade med 8 x koo. Imorrn grundar vi med placebojogg på morgonen och sedan sockelsättning i Melkers nya rum, sen kör vi framåt seneftermiddagen... Go pain!

 
 
Ingen bild

laser

29 januari 2010 22:16

Du skola icke hava mardrömmar om den ädla distansen 1500m. Jag lovar och svär att 3000m är mycket värre, smärtan är bara något intensivare på 1500m men det är i gengäld över så in i h-vete mycket fortare. 3000m är sjukt hög intensitet i relativt lång tid. Den värsta distansen helt klart.

 
Sussie

Sussie

31 januari 2010 22:29

Mycket fint löpt av dig i dagarna två! Det verkar som träningen ger resultat! Du kan sluta leta med ljus och lykta, Sätra den 20/21.2 är platesen och helgen!

http://snusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

swyzak

1 februari 2010 09:19

Laser: 1500 m var klart värst.... no doubt... Iofs var benen sargade redan då så det ger inte en rättvis bild...

Sussie: Ja, vi får se om det funkar... Februari är en rätt uppbokad månad på det familijära planet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards