swyzak

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Johan - 15 mars 2010 10:38

...Kunde jag konstatera efter att på sista intervallen få ta emot en fotbollsspelare av kroppnivå som kom farandes in i nätet, Seas fick dela på bördan då han låg mig hack i häl, jag satte in en hård armbåge och tryckte bort fotbollsspelaren med ett ljudligt "För helvete" och en nyfunnen orytm i löpningen... Anledningen till rubben då? Jo, i samma norska-korp-fotbolls/innebandy-gäng var det såklart en kille med namnen Glenn på ryggen... Vad gjorde jag på Bosön då månne, jo en träningsdag med klubben var arrangerad där, sweet lixxom... Även om allt finns under ett tak på Bosön så finns oxå en klart bristande respekt för tränande på rundbanorna i form av innebandylirarare som går och pekar med klubborna rakt ut i banan och den högst påtagliga risken att få en frisbee på sig eller nå´n annan skum sak... Lite fritidsgård-feeling, typ ett Fryshuset för idrottare... Så kändes det... Låt säga att respekten och kollen är klart bättre i Sätra... Även om dom nylagda banorna var fina...


Träningen då: förmiddagen gick åt till teknikträning och en funktionell analys (tror jag det hette, det är för övrigt den som lämnat mig med en svår träningsvärk i lören), sedan buffélunch, mkt najs och sedan lite teori-snack innan vi gav oss i kast med eftermiddagsintervaller, jag hade 12 x 1000 m, med långsam 200 m PJ på agendan, i sällis hade jag Seas som körde 1200 m istället... Kände mig påtagligt seg innan från förmiddagen så en lång uppvärmning fick det bli, sedan körde vi igång och det kändes kontrollerat genom hela passet och kunde lägga sista på strax under 3:08, snittet hamnade på 3:17.4... Efteråt var låren dock möra, som en följd av alla utfallssteg vi gjort på analysen tidigare på dagen... Med nedjogg och allt blev det 20 km att addera till förmiddagens 5 km... Bara på middagsbuffén innan det blidde tv hos Laser och Alf innan det var sömndags...


Söndagen bjöd ett stort (i mina ögon) sällskap för långpass på Lidingön, träningsvärken från lördagen var ett faktum, men det funkade att springa även om jag var rätt mör och underlaget bitvis kasst vilket dock uppvägdes av excellent sällis... Sista 40' var det bara jag och Laser som körde och vi kunde casha in 30,1 km på exakt 130', ett 4:19 snitt på lite sletna ben, men mycket hann avhandlas...


Sedan var det bara att ta tåget hem för ett kärt återseende med familjen... Imorse var träningsvärken ett snäpp värre, körde 7,1 km med vagnen och känns bättre nu när man fått genomblödning i musklerna, stundar 60' distans ikväll... Hoppas på intervaller imorrn afton...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards