swyzak

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Johan - 25 mars 2010 19:31

Ok, jag erkänner det finns en typ av pass som får det att knyta sig lite i magen på mig, snabbdistanspass... Har ingen direkt förklaring förutom den att det är dom jag bränt mig mest på genom åren... När jag tränade efter Szalkais program way back körde jag mina snabbdistanser "all-out", klart fan dom inte gick bra... Och jag har till dags dato svårt att hålla igen inledningsvis, vilket resulterat i ett på crash and burn snabbdistanser genom åren... Kvällens pass var satt till 45' från 21 KP till LT-fart, värmde en kvart innan jag hamrade iväg, lät känslan styra gluttade bara på klockan då och då för lättare vägledning men sket i stort i vad den sa mig, seg kände jag mig inledningsvis och den känslan höll i sig under passet, men jag kunde förmå mig att trycka på lite extra sista 15' som även innehöll den avskyvärda Svartådalssvackan med 800 m uppförslöpning, huvva.... Kunde casha in 18 km på passet som tog 71'. Givetvis hade man laddat upp med våfflor sylt och grädde till lunch, våffeldagen till ära... Tidigare på dagen hade jag lyckats med konststycket att på morgonjoggen 7,3 km köra punktering på löpvagnen... Inte så lajbans, så på kvällsagendan står nu punkteringslagning...


Zu morgen lugnt och fint pass om ca timman, på lördag lätt lufs 5 km så får vi se vad det ger på söndag...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards