swyzak

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Johan - 26 mars 2010 10:26

Det var nå´n vecka eller två sedan jag äntligen fick in ett nytt par skor i min skopark och kunde därmed ge ett par andra utslitna skor foten (eller papperskorgen). Dom som flyttade in och följdaktiligen hamnat en hel del på mina fötter oxå var Saucony Type A3 (Vizipro). Jag måste erkänna jag har haft ett riktigt gott öga till Sauconys skor alltsedan jag beställde den första Type A skon, sedan har jag kört två sådana, ett par Type A2 och nu alltså A3... Första känslan som varit den samma med alla Type A är att dom sitter ruggigt bra på foten, något bred sula sedan A2:an som hänger kvar på A3 som gör att den inte känns som en utstuderad racingflat utan i mitt tycke en mängddojja och för en del intervallpass. Men löpkänslan i den är enorm, med det minuset att att hålen i sulan är just hål och väta tränger oundvikligen in, men ska vikten kapas så är det väl där. Körde ett pass i dom på bana oxå och kan konstatera att i mitt tycke är dom för mjuka för bana och framförallt den breda sulan ger ingen juste feeling på just bana... Men som helhet en rysligt trevlig sko som Saucony trollat fram till denna säsongen...


Dom var på fötterna idag på dagens 10,2 km med löpvagnen, lite lätt sliten från gårdagen men kunde ändå avsluta progressivt från c:a 4:35-4:20 sista biten genom Gryta hemåt... Bara att duka upp mellis, nu väntar jag på att Folke ska vakna sedan blir det full rulle fram till fredagspizzan och lugnet lägger sig..

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards