swyzak

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Johan - 20 augusti 2010 09:12

Så var det fredag igen och jag är väl skyldig en uppdatering av gårdagens träningseskapader. Började morgonen med att löpandes transportera mig till jobbet, tog det mycket lugnt i spöregnet då jag visste vad som väntade på lunchen, det blev iallafall 6,7 km på en bit över 31’. Sedan väntade jobbmässigt en sjukt vansinnig torsdag, därför var jag lätt stressad när jag stack ut på lunchpasset.

Det var uppkommenderat 3 x 5 km, med 4’ PJ allt i terrängen såklart, farten skulle vara LLP (Lidingöloppetfart). Nu var jag dock så stressad så jag körde bara 2 x 5 km (som visade sig vara minst 5,1 km) + 1 x 3 km, för att spara tid (nu blev tidssparanden minimalt, men i mitt stressade huvud verkade det som jag skulle spara mycket tid). Efter uppvärmningslöpning till Rocklunda så körde jag igång tämligen omgående på den tämligen böljande 5 km´s-slingan, hittade en hygglig nivå på fart och ansträngning, första gick på 19:16. Nu var det ånyo ohyggligt kvalmigt så det formligen dröp om mig redan efter en intervall, 4’ jogg gick fort och ut på andra svängen, fortsatt konrollerad känsla, snabbt, avslappnat in på 19:11. Till sist 3 km, där GF405 fick flip och när jag kollade till på den så angav den att jag sprang sjukligt sakta trots att jag gjorde den klart snabbaste rundan, nåväl det spelar egentligen ingen megaroll med tider och distanser på dessa intervaller, men den hamnade på runt 11’ tror jag och gissningsvis var den minst 3 km lång... Nöjd med passet passade jag på att bli dränkt av ett skyfall på nedjoggen tillbaka till jobbet, in alles 19, 4 km på en lunch.

Kom sedan hem i tid på kvällen för att kunna beskåda Diamond League i Zürich, en högtidsstund dessa friidrottssändningar, som nu tyvärr lider mot sitt slut. Hoppas TV4 sänder den sista så vi får ett kompetent kommentatorspar... Med all respekt för Gärderud som löpare, men på kommentatorsplats har han inte haft många rätt i år, föredrar ALJ...

Och idag löptes det 12 km till jobbet, så även dagens enda pass kan vara gött att ta igen sig lite inför två timmar terränglöpning imorgon... Idag startar Friidrotts-sm i Falun, dom största tummarna man har hålles för att Grimforskan från klubben springer hem en SM-medalj redan i afton. Intressant blir även att se om Musse dammar in en trippel, 10 000 m borde han i mina ögon damma hem, karln borde ha kapacitet att göra under 30' på distansen vilken dag som helst på året, vilket inte många andra kan skylta med. Det som kan stjälpa honom är ett taktiklopp som går alltför sakta för länge och avslutas med en spurt... Men jag sätter iallafall en fet slant på att Musse sopar hem det. Klart sugen att se det på plats, men man kan inte vara överallt... nästa år kanske?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards