swyzak

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Johan - 28 augusti 2010 20:16

Visst bloggposten ska handla om Bellmanstafetten 2010, jag lovar... Men vi börjar igår kväll efter en lysande tv-kväll med mucho friidrott så var det dags att sova vid 22.30 snåret, problemet var att jag inte lyckades utan fastnade i "jag måste somna" träsket. Efter åtskilliga försök, sidor i boken så var klockan 01.30 och jag hade inte fått en blund, nå´nstans efter 02.00 somnade jag. Dock vaknade jag när stackars Folke hostade så mycket att han vaknade och fick komma över i vår säng... Varpå jag deklarerade för min kära sambo att jag inte sovit just nå´t och gick över i gästrummet för att sova, ingen bättre lycka där, vred mig i nå´n timma innan jag somnade. Sedan vaknade Folke vid 06.00 och dagen var off.... Frulle och ett tåg till hufvudstaden...


Började med ett besök på RS och införskaffade skorna alla andra har Adizero Pro 4, sedan tog jag mig ut till starten vid Universitetet... Skulle sedvanligen dubblera, dels i första laget och sedan även i vårt andralag eller var det tredje...? Med banans nya sträckning på grund av att Somisphere-festivalen thrashat det förra startområdet totalt, innebar det att banan skulle starta över gräspartiet som tidigare kom efter dryga 3 km och växlingen låg efter motlöpet strax innan, på pappret skulle man få den snabbaste delen (dvs asfaltsbiten) på slutet... Bra enligt mig.


På pappret hade även Enhörna i år ett inte fullt så slagkraftigt lag, så det var läge i år om nå´n gång att vinna, men det ska utföras också... I första laget hade vi Jänkar-Brandon, Seas, myself, Cedden och kärt barn-har många namn-Björn. Brandon bäddade för oss andra med att dra ifrån Linus Nilsson på första sträckan och leverera en 20" ledning till Seas, som också drygade ut ledningen. Sedan kom växlingen till mig och som jag stod där och väntade kände jag hur ofräsch och osövd jag var, fick skjuta bort det och fokusera, fick pinnen och sprang iväg. Som vanligt med Bellman så noll fart koll och det gick nog bra fort på det lite tunglöpta gräset, och det var krig hela vägen, faktiskt inget gratis. Bara trycka, trycka för även om jag visste att vi hade god marginal bakåt så vill man iaf bara grisa och göra sitt snabbaste rejs... När jag kom till kilometerskylt 4 var det inte en känsla av att det "bara" var 1 kilometer kvar utan mer som "shit är det en HEL kilometer kvar" benen var duktigt kokta av en något för snabb öppning runt Stora Skuggans grusvarv, höll dock enligt mig ihop det bra växlade över till Cedden, min sträcktid blev c:a 16:03-16:06 dvs det snabbaste jag presterat på Bellman ever... Helt stekt sjönk jag ihop och funderade över hur jag 20 minuter senare skulle kunna mäkta med en sträcka till... Under tiden förvaltade Cedden det hela bra och kärt barn har många namn-Björn kunde defilera oss i mål som segrare, äntligen efter alla andraplatser, sluttiden för oss 1.18:59, var enligt utsago oxå den snabbaste tiden klubben haft i Bellman so far... ever so sweat! Men...


  Det segrande laget, Björn, jag, Andreas, Cédric och liggandes goalie Brandon, märk väl hur starka vi andra är som bär honom, inget fusk med styrketräningen här heller. Foto: marathon.se


Jag skulle ju köra en sträcka till, planen var.... Gå inte ut lika hårt, gå inte ut lika hårt... Det gjorde jag inte, benen var slitna och jag höll det kontrollerat runt grusvarvet kunde trycka mer på asfalten och gjorde 16:51 på min slutsträcka... Helt nöjd med mina bägge insatser... Joggade sedan ned med Patrik och Sussie till Centralsstationen där jag svettig och mysig kunde sätta mig på ett tåg... Hem avnjuta pizza, Finnkamp.... Nu strax ostbågar, Cola och soffa... Imorgon långpass i skogen om benen är med mig...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards