swyzak

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Johan - 31 augusti 2010 15:26

Ur tid är livet, eller iallafall i otid är Johan, iallafall till jobbet numera de mornar när bägge barnen ska lämnas på dagis. Bara att inse att det är en utopi att hinna till prick åtta när bägge ska lämnas. Ändå låg jag bra till idag, 07.35 kunde jag påbörja min morgonlufs till jobbet, ville inte megastresslöpa och trycka på eftersom det väntade kvalitetspass på lunchen sedan. Från dagis till jobbet blir 6,3 km som tog en bit under 30’ i kylig härlig höstluft.

Så till dagens begivenhet - löpmässigt! Lunchpasset, på agendan stod 4 x 3 km tröskelintervaller, med 3’ joggvila. Velade i huvudet om jag skulle köra på samma runda om och om igen... Kom fram till att idag skulle huvudet må bäst av att få se olika saker hela vägen, körde igång och lät Garmin mäta varje kilometer även om jag inte litar fullt ut på hastigheten den visar per kilometer så låg jag iaf mellan 3:22-3:30-fart hela vägen och det är ett bra riktmärke och säkerligen inte speciellt långt från sanningen heller. Benen kändes även idag bra och jag kunde springa kontrollerat och snabbt, med en riktigt god känsla och bra tryck i löpningen. Även idag i nya Adidas-dojjerna och dom är helt grymma kan förstå att många valt dom skorna. Efter 17,6 km var passet till ända och en unicaboxlasagne kunde intas och sedan åter till jobbet igen.


 

Till sist en målgångsbild från Bellman i lördags, målgången på min andrasträcka. Fajtingfejs och allt...

Foto: Susanne Sjöstrand

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards