swyzak

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johan - 17 oktober 2010 19:11

Som snabbt utbyttes till vad som komemr bli en VAB-dag imorgon, hoppas Melkern piggar på sig till imorgon för just nu är det en rätt spak 5-åring som ligger på soffan!

Annars då i helgen? Jodå, dryga 20' biffande i lördags och sedan blev jag sjukt sugen på att damma av skateboarden, vilket jag gjorde och drog iväg till asfaltsbulorna vid Önsta C, jag var precis så dålig som jag trodde. Men det var kul och en halvtimmas skejt ihop med styrketräningen gav träningsvärk idag.

Annars har det bara krattats löv och setts på Avatar, en gång till!

Av Johan - 16 oktober 2010 10:07

En hel helg utan träning? I mitt förvirrade vilohuvud låter det ju helt fel och det känns minsann helt fel att inte ha ett höstpass planlagt denna härliga höstlördag. Samtidigt har vi kunnat njuta av en en sovmorgon (med våra mått mätt 07.10) och en lugn frukost, där ånyo dom lokala morgonblaskans journalistik upprört mina sinnen å det grövsta igen, men det kanske jag ventilerar en annan gång. Borde sluta prenumerera på den!

Annars stundar en dag där städningen har bockats av, väntar bara på att baksidesfrosten ska släppa så ska jag och barnen ta och gått ut och kratta upp höstlöven alltmedan sambon jobbar...

Top it off med att laga indiskt käk att avnjutas... det är inte så illa att vila ändå!

Av Johan - 15 oktober 2010 08:45

Igår plockade jag fram en bok som jag inte läst på ett par år, nämligen Vägen till drömmilen av Sven Lindhagen, en gammal fin bok om Dan Waerns väg mot just drömmilen.

En klassiker i bokhyllan - nu på väg att bli återläst...

However så innehåller boken ett kortare kapitel om epoken Gunder Hägg och Arne Andersson och det är fascinerande varje gång att läsa om en era där världens bästa löpare var från ett kargt land i Norden. Ganska långt från hur det ser ut idag. Är det inspirerande? Ja! Är det bra? Ja, givetvis annars skulle jag inte läsa om den... Är det löparnörderi på hög nivå? Javisst, helt underbart!

Annars är det fredag och med detta boktips så är det bara att ta stegen till första bästa antikvariat, jag hittade mitt exemplar från nå´t antikaviriat på nätet och faktiskt inte från coachens bokhylla.... Gott så!

Av Johan - 14 oktober 2010 20:19

Nä, nu börjar det fan inte kännas lika muntert att ha över en vecka utan löpningen framför sig. Det är ett farligt gift, dock en smula hälsosammare än andra gift... Och ett gift jag gärna skulle ha nu... löpningen alltså! Att befria den sönderjobbade skallen med ett distanspass hem i höstkvällen skulle smaka mumma minsann, men den som väntar på nå´t gott väntar som bekant för länge... Fråga era barn om ni har några så får ni se!

Av Johan - 13 oktober 2010 20:21



Fan det är inte alltid kul att ha en blogg med inriktning på träning och så är man i säsongsvila, men det är väl här "the beyond" ska komma fram kanske,

Igår gjorde jag ett skivinköp, nå´t som inte inträffar alltför ofta. Men igår var det befogat när Håkan Hellström släppte sin nya platta.

2 steg från paradise, vansinnigt bra!

Ska villigt erkänna att jag inte alltid gillat Håkan Hellströms grejjor, men som med mina (numera husgudar Kent) så fick allt en vändning på en livespelning i Eskilstuna 2008. Hans förra platta För sent för Edelweiss var även den smått fantastisk. Den här är inget undantag, karln är fan ett geni. Det är höstpepp när det är som allra bäst!!

Nuff said and back to work...!
Av Johan - 13 oktober 2010 10:43

 

Ovan är en bild från den sista kilometern på söndagens Hässelbylopp (fotocred: Alf), tycker jag ser fräschare ut än jag kände mig. Sedan dess har som ni alla vet farten bedarrat, till att ni inskränka sig till att cykla till och från jobbet (jobbigt nog?) och att gå t/r till kaffeapparaten i lunchrummet, snacka om steg mot dekadens.

Nej då, jag diggar läget till fullo, fick frågan om jag på allvar inte skulle springa på två veckor igår. Svarade att så är fallet (även om jag kommer smyga igång nästa lördag så blir det ändå nästa 2 veckor utan löpning). Jag köper konceptet helt eftersom det hållit mig skadefri so far, att gå in i tung grundträning med mycket mängd med småskavanker är att skjuta sig själv i ryggen. Nu får kroppen den tiden den behöver att bli av med allt skit man har och man har dessutom råd att vara förkyld en sväng (som nu).

Enligt tidigare modell kommer denna veckan bli helt fri från nå´n annan form av träning, nästa vecka ska jag försöka köra styrka 2 ggr och kanske komma iväg och simma om jag mobiliserar styrka det är ju ack så båååring att simma, men nevertheless skönt att röra på sig...

Until then, back to dekandensen... Och berget av jobb som tornar upp sig!

Av Johan - 12 oktober 2010 09:55

Nu när man inte tränar två gånger om dagen eller för ens en gång om dagen för den delen är det vissa rutiner (förutom den självklara att inte träna) som måste skapas. En rutin som är helt självklar såklart, men som man inte tänker på när man är i full träning då det sker per automatik, nämigen det mest triviala att duscha!! Nu måste man lixxom lägga in det i den eviga listan av morgon eller kvällsrutiner... Det slog mig igår lixxom, man vill ju fan inte gå runt och vara skitig trots att man inte tränar... Aja, det är ett i-landsproblem av rang!!

Aja, rastlösheten har inte krypit sig på, däremot så har förkylningen slagit till och halsen kändes riktigt crappy inatt, men vi tackar och tar emot eftersom det är lämpligaste möjliga tidpunkt nu...

Ikväll fotboll på tv efter en räd på Maxi... tisdagsnöjje av rang!

Av Johan - 11 oktober 2010 09:35

I sedvanlig ordning kan man bjuda på säsongsammanfattningen i siffror:
31/1    Upplands-DM, 3000 m    9:10.84    2:a
1/2    Upplands-DM, 1500 m (debut)    4:22.96    4:a
21/2    Sätraspelen, 3000 m    9:06.24 PB    2:a
28/3    Premiärmilen 10 km    33:14 PB    4:a
18/4    Terräng-DM (Ekerö) 12 km    42:50    4:a (DM-3)
25/4    Terräng-SM (Borås) 12 km    42:05    33:a
16/5    Svealandscupen, 3000 m    9:13.14    5:a
22/5    Göteborgsvarvet, 21,1 km    1.13:34    29:a (13:e? svensk)
3/6    Mälarenergi Stadslopp 10,4 km    35:19    2:a
17/6    Enhörna Challenge, 10 000 m    32:52.22    1:a
2/7    Trosa Stadslopp 8,9 km    29:11 PB    9:a
10/7    Engelbrektsstafetten 5 km    16:20    2:a (laget)
29/7    Sommaröz 3, 5000 m    15:36.92 PB    3:a
10/8    Långlöparnas kväll, 10 000 m    DNF    --
14/8    Midnattsloppet, 10 km    33:55    13:e (9:e svensk)
28/8    Bellmansstafetten 2 x 5 km    16:07/16:51    1:a (laget)
11/9    Stockholm Halvmarathon    1.11:44 PB    17:e (SM-14)
25/9    Lidingöloppet    1.52:25 PB    17:e (12:e svensk)
4/10    ALJ-Open, 10 000 m    32:53.4    9:a (DM-5)
10/10    Hässelbyloppet 10 km    33:06 PB    14:e

Shit va rörig den blev när man kopierade in den, aja ni får hålla till godo...

Nu stundar två veckor av dekadens som jag uttryckte det igår, eller iallafall två veckor lite drygt av löpvila innan man går in i tuff grundträning inför säsongen 2011, ska försöka uppehålla lite styrketräning i veckorna, eventuellt även nå´t simpass under nästa vecka, beror på motivation, simning är bra trist... Men då får man iallafall röra på sig.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards