swyzak

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Johan - 9 november 2010 13:12

Efter en gårdag som skramlade ihop över 21 km (fördelat på två pass) så var det med fasa jag skådade nyheterna igår kväl. Snökaos var utlovad, gah! Coachen hade levererat ett mysigt pass för lunch om 90' löpning med 8 x 1000 m insprängt, lagom trevligt att utföra i snömodden.

Så idag tog jag min lunch tidigt, väldigt tidigt eller så fort jag såg att snön började falla så jag skulle kunna beta av passet på så hyggligt underlag som möjligt. När jag kom ut var egentligen inte snöfallet det värsta, för det klingade tillfälligt av, men en brutal motvind. Tänkte snabbt att jag skulle förlägga passets första 30' in i vinden för att få vända upp och få tusingarna i hygglig medvind, lite samma teknik som att segla, kan jag tänka mig? Dock kostar löpning in i motvinden på en del oavsett om man springer lugnt (4:30-4:20-fart), kunde hur som helst kasta igång med tusingarna, dom rullade på bra allesammans, dom två sista blev lite lätt plågsamma due to tilltagande snöfall och tilltagande vind, fick ta en alternativ rutt för att få ytterligare vind i ryggen. Hur som helst landade nog alla på ett snitt just under 3:30 (dvs helt i sin ordning). Sista 15' tillbaka till jobbet var dock nästan värst, för att ens ta mig dit var jag tvungen att springa rakt in i vinden och snön som slog emot som småspik i ansiktet. Ett klart härdande pass på 21, 6 km.

Blir mkt lugna 6-7 km hem senare i eftermiddag också... Sedan är en bra dag lagt till handlingarna, i träningsväg åtminstone!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards