swyzak

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Johan - 13 november 2010 19:08

Eller inte? Jodå, då sambon befunnit sig på Sveriges regnsida (Göteborg) så även idag så var löpning inte alternativ idag tyvärr.. Föredrar inte dagar med total löpvila egentligen och är jag djupt in i träning så planerar jag sällan för sådana, känner jag mig sliten springer jag 6-8 km lätt som "vila" det är att föredra. Dagar med hel löpvila brukar naturligt infinna sig i vardagsmönstret ändå ett par grr/år där det inte funkar att få till det helt enkelt, så det är helt enkelt onödigt att planera för dessa... OM det inte ska formtoppas inför ett maratonlopp, men då är det en HELT annan grej.

Nåväl, idag var en oplanerad löpvila, som jag förvisso visste om i förväg, dock indikerade benen igår att det vore på sin plats med en lite lugnare dag. Fick iaf in sprintbackarna i gårdagens hemlöpning om 6,8 km underlaget tillät det.

Till dagen då, i träningsväg inte mycket 22' styrketräning efter lunch... Annars fika i Sura, en Melker som blev dålig och kräktes på centralstationens parkering indikerade en rätt dålig kväll, förhoppninsvis blir det inte värre än så... Men man ska väl inte ropa hej ännu, men ändå... Jag taggar för att springa lite längre imorgon medelst ostbågar och cola i soffhörnet...

Ovido - Quiz & Flashcards