swyzak

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Johan - 14 november 2010 14:17

Sådär, då var veckan till ett slut träningsmässigt. Blev en vecka med 132 km totalt, helt okej med andra ord. Kunde avsluta veckan med ett fartlakspass på 100' som gav 23,2 km totalt... Skulle egentligen sprungit 10' kortare men en smärre misskalkyl av sträckan gjorde att det blev så, inte för att det gjorde nå´t direkt... Var ju uppe i 90' redan förra helgen så det var egentligen en naturlig utveckling... Dock oplanerad! Hur som helst, insprängt var 3 x 5 x 75/60", kändes bra, benen rappa och farten kändes ok, snabbt och kontrollerat... Tider i all ära men ibland måste man kolla lite på vilken känsla man har i löpningen, på sistone tycker jag att det känts som jag haft en klockren känsla (idag inget undantag) när jag kommit upp i fart... Springa fort är en sak, men att springa fort med god teknik och hållning är nå´t annat och synnerligen nå´t att eftersträva... Idag kändes det bra på den punkten, nu kan jag inte så mig själv såklart... Men lite innbillar jag mig att mitt idogna styrketränande under året iaf ska ha gett mig nå´t på den punkten. Aja, nog om det.... En bra vecka gör inget marathonlopp... Det är egentligen bara att blicka fram mot nästa vecka redan... fast...

...Först lte fars-dags-fika inom kort..!

Ovido - Quiz & Flashcards