swyzak

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Johan - 29 november 2010 12:59

Helgen har varit smockfylld som vanligt och det har inte funnits en uns av tid till att skriva, eller tiden som funnits har jag fröedragit att spendera i soffan och chillat... Idag är det hemmadag då dagis är stängt, i väntan på att Folke ska vakna och vi ska ut i pulkabacken så kan jag plita ihop ett par rader om helgen, ur träningssynpunkt...

Lördagsförmiddagen bjöd 20 km, med lite fartinslag 2 x 5 x 120/60", 80% av passet var hopplöst underlag och om jag nå´n gång kom under 4-fart är tveksamt. Slitsamt mest på grund av snön...

Söndagskvällen körde jag 12,1 km runt Hökåsen i bitande midvinterkyla, hade beslutat mig för att offra mina gamla spikskor till vinterskor, därför hade jag jävligt bra fäste och kunde utan större fysisk ansträngning lägga passet progressivt från 4:30-3:55-fart ungefär... Riktigt skönt för en svinkall söndagskväll...

Idag löpvila, blir styrka i vardagsrummet efter nattning av barnen, imorgon iväg till Sthlm för klubbträning, det ska ju bli jefligt najs...

Oja, förra veckan loggar in på 134 km... Rullar på bra nu, denna veckan har en tightare planering så det kanske inte blir fullt lika hög volym... Naturlig periodisering av träningen typ!

Ovido - Quiz & Flashcards