swyzak

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Johan - 30 november 2010 12:57

Ok, det är fan inte nå´n walk in the park att skrapa ihop milen i dessa köldknäppsdagar imorse visade temometern -13 när jag harvade iväg till jobbet. Tack vare att min sambo var ledig med barnen kunde jag komma loss tidigt och få ihop en osedvanligt lång tur till jobbet 10,1 km och benen var väldigt samarbetsvilliga trots en stor och tung ryggsäck... Det jobbigaste är väl kanske fingrarna som fryser bort efter 10 minuter så fort temperaturen sjunker under -5 grader, vet ej fan vilken handutstyrsel som ska väljas. Förra vintern köpte jag dom varmaste längåkningshandskarna som sportaffärerna kunde erbjuda och inte ens det hjälper lixxom... Nåväl, det är bara att härda ut bortåt helgen är det tydligen utlovat mildare väder..

Kommer väl bli minst lika bistert ikväll på kvalitetspasset, 7-8 x 1500 m, dock kommer jag åka till Hufvudstaden och köra med klubben och då får man ju sällis nå´t som alltid hjälper. Så då får vi munhuggas och springa skiten ur oss så glömmer man nog att det är -15 grader och bakhalt!

En liten reflektion bara, läste i VLTs sportdel (VSK-sporten) imorse om nyblivna superettalaget VSK-fotbolls nya tuffa träningsschema, hela 9 pass i veckan... Stenhårt! Vad som dock är mer frapperande är den totala avsaknaden av rena löppass, verkar helt skevt att fotbollsspelare bara ska köra explosivt, nå´nstans ska dom ju orka... eller? Fast jag är ju inte fotbollstränare å andra sidan... Och Stefan Bärlin trodde ju ändå i en intervju i somras att han skulle springa milen på 32 minuter och 800 meter på 2:00... Så då kanske man inte behöver träna ren löpning... eller så borde han kanske byta sport, eller skaffa koll... Köldknäppt enligt mig!

Ovido - Quiz & Flashcards