swyzak

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Johan - 3 december 2010 10:39

Jaha, då har man nått fram till fredagen ännu en vecka. Gårdagskvällen kryddades med Idrottsgala, där lokala idrottshjältar prisades ett bra initiativ för idrotten i Västerås... Niklas Lidström blev historiens största, inget snack om det! Välförtjänt även om det inte var mitt alternativ...

Igår på lunchen körde jag ett fartlekspass, blev "bara" 10,5 km då det fortfarande var oväntat kallt ute, hela nyllet frös upp efter 20 minuter och nör jag kom tillbaka såg jag ut som en korsning mellan jultomten och Wassberg. När tom ögonen fryser ihop så vet man att det fan är kallt... Givetvis gör kylan sitt till när det gäller att få upp farten på passen också. Låren fryser upp fort och för att få upp fart kräver en större ansträning än normalt. Sannolikt blir det en hel del bandlöpning nästa vecka kan jag konstatera...

Idag har jag hunnit med ett pass om 10,1 km till jobbet, eftersom det kom snö så dämpades den värsta kylan och morgonens -7 upplevdes som +10 nästan. Jag frös inte ens om mina fingrar, lyckligt... Lite lätt nysnö på backen och det tog 47', bara att konstatera att löpning på morgonen i dessa förhållanden med ryggsäck kommer inte gå snabbare...

Fick sedan massage på jobbet, hårt åtgången i mitt minst sagt stela sätesparti, inte alltid helt skönt. Men ack så välbehövligt... Nu strax nå´n form av brunch och sedan 6-8 km löpning till dagis efter utstämpling. Sedan bara hem och städa och sedan ställa sig vid spisen och laga mat till ett helt kompani i afton... Fun times... Helgen? Mera träning...? Ja... såklart!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards