swyzak

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Johan - 17 december 2010 19:13

Eller nå´t sånt... Idag plockade jag in ett mellandagspass på lunchen, då Friidrottshallen av tradition har dåliga öppettider mellan jul och nyår så stuvade jag om min plan och fick beträda tartanen redan idag...

Fredag och tartan, helt underbar kombo, lägg till ett par spikes på fötterna och det blir ännu bättre... Helt bäst blir det om man har en kropp på topp också, idag saknade jag det sista... Är uppenbarligen lite märkt från det lilla skit jag fått av Folkes förkylning, för det kändes aldrig lätt idag... Eller jo, på stegringsloppen, men det var då det...

Hur såg passet ut, jo tanken var 9 x 400 m + 1 x 500 m, med stygg pausjogg (100 m) på 26". Nu i utmattningens töcken räknade jag fel och körde 10 x 400 m + 1 x 500 m istället... Försök räkna i utmattningens land så får ni se... Hur gick det då, jodå dom 4 första kändes hanterbara och plöjdes in på runt 76" utom första tillbakahållna på 79", sedan gled det upp mot 77:or och dom två sista på 78" resp. megahöga 77". Krämade 500-ingen på 1:36... Sedan var jag rätt kokt... Visst saknas spetsfarten, det är ju knappast där fokus i träningen ligger heller, men jag hade förväntat mig att det skulle kännas lite bättre, lite längre... Men sett till omständigheterna var det ett hyggligt bra pass... Och jag slapp snöstormen ute....!

Ostbågar och cola stundar... och soffsoft!

Av Johan - 17 december 2010 09:40

En helt vansinnigt pressad gårdag på jobbet gjorde att jag inte hade ett uns av energi att plita ned en rad på bloggen igår kväll... Eller var det distanslöpningen om 11,6 km hem som tog ut sin rätt, jag vet det ska inte vara något problem, men när snöröjningen var helt undermålig merparten av vägen och fötterna gled åt alla håll och för mycket energi gick åt till annat än att ta sig framåt...  Ovanpå det hade jag hunnit med lite biffande på våning 9 och en morgonlufs om 9 km till jobbet!

Zu dag då? Fredag ack så skönt, sprang 6,4 km till jobbet från dagis, planen är att uppsöka friidrottshallen på lunchen och beta av ett pass i spikskor på tartanen. På pappret ser det inte ut som nå´t kill yourself-pass, men ändå är det i farter man inte löpt i på rätt länge, med rätt stygg vila...

Over and out så länge... det rullar på i vansinnig fart just nu!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards