swyzak

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Johan - 25 december 2010 19:36

Jul är oftast tider med bistert mycket aktiviteter dock trevliga sådana, men tiden till att träna blir starkt reducerad och tiden att plita ned nå´t på bloggen än mer reducerad...

Vad har hänt sedan sist förutom att i onsdags kväll besöka ICA Maxi ihop med 80% av Västra Aros befolkning, galet is the word, toppade med -27 när jag väl kom hem, galet times two...

Torsdagen, dan före dan loggade jag 14,1 km på 62', lite halvkallt, men det funkade ok, igår hanns det med 7,1 km på 31' då var det mer bitande då jag dunkade av passet tidigt, tanken var att hålla rätt hygglig fart, då låren snabbt isade upp blev det nada av det hela... Men en helt ok start på julaftonen som annars blev en synnerligen trevlig ståååry....

Idag då... Jodå efter att ha vinkat svärföräldrarna farväl så belv det en tur tll pulkabacken, sedan lunch på resterna av gårdagens julmat... Med bara 20  minuter efter avslutad lunch stack jag ut... På dagsagendan blev det kvalitetspass, först 9 km distans, direkt 8,4 km snabbdistans på ett backvarv (2,1 km). Scoutade ut ett nytt backvarv som var tämligen tufft med en inledande 500 m´s klättring i snömodd och halka... Eftersom underlaget sög å det grövsta var tanken att känslan fick styra, tiden var oväsentlig, därför var jag ganska nöjd att konstatera ett 3:50-snitt vilket med tanke på bansträckning, underlag, kyla och temperatur är ett synnerligen gott betyg... Lite nedjogg gav passet 20 km totalt...

Imorgon springer vi lite längre...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards