swyzak

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Årskrönikan 2010...

Av Johan - 27 december 2010 13:49

Likt tv-sportens årskrönika såhär på 2010-års famlande sista dagar kommer här även den egna sammanfattningen av det löpande året 2010. Detta görs med en tävling kvar, törs mig på det redan nu då jag inte tror på stordåd på fredag...

Träningsmässigt har jag under 2010 lyckats prygla in 10,9 mil i snitt/vecka sett över hela året, där borde det således finnas mer att hämta en säsong som nästa där huvudfokus är marathondistansen. Dock ligger mängden löpta (so far, as of 27/12) för 2010 något högre än 2009, totalt 569 mil.

Tävlingsmässigt slutade säsongen med PB på alla sträckor (3000, 5000 m, 10 km landsväg, halvmaran och Lidingöloppet) utom 10 000 m (och såklart marathon, eftersom jag inte sprang sträckan alls). Kan inte riktigt klaga på säsongen, även om fokus låg på 10 000 m och jag hade stora förhoppningar om att slå nytt PB där, nu blev det inte så. Ett nesligt brytlopp och två mindre bra resultat, dock bär jag med mig att även när jag springer dåligt gör jag under 33...

Årets...
Bästa: Soloploget på Källbrink i juni där jag högg 11” på mitt 5000 m PB till 15:36.9 och såklart det efterlängtade sub 72 på halvmaran i Sthlm i september.

Sämsta: En oförklarlig DNF på Långlöparnas kväll.

Trevligaste: Trosa Stadslopp, alltid nummer ett, att jag förmodligen hade ett par av årets bästa ben just den kvällen gör inte saken sämre.

Lagseger: Äntligen en förstaplats med klubben på Bellmanstafetten.



Slitinsats: Lidingöloppet, dom första 10 km kändes kalkon att ta sig genom dom var värt allt när det blev som det blev till sist.

Oväntade: 33:06 på Hässelbyloppet med en kropp som innan indikerade slitenhet med ett rop om säsongsvila, istället ett rejält kap av mitt PB på den banan och även PB på 10 km landsväg.

Mest efterlängtade: 1.11:44 på Stockholm halvmarathon. Att äntligen underskrida 1.12 var en enorm befrielse och gav mig sannolikt den största känslan av självtillfredsställelse under hela säsongen.

Grusflopp: Terräng-SM i Borås, krattiga ben, sprang som en kratta... Hoppas på bättring i Uppsala till våren dom har tydligen en backe värd namnet.

That´s it för årskrönikan för 2010.... Dom sista kilometrarna kommer rulla in på kontot i veckan.

 
 
Ingen bild

ALA

27 december 2010 14:06

Kul läsning! Lycka till inför 2011!

 
swyzak

swyzak

27 december 2010 14:18

ALA: Dock saknades Pops som programledare föe min årskrönika, ska jobba på det till nästa år... =)

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Clark Kent

Clark Kent

28 december 2010 13:36

Bra summering Swyzak. Och det är en mäktig och imponerande säsong du visar upp. Lite smålustigt att du persar på alla distanser som du sprang på förutom den du prioriterade främst. Men precis som du säger så spelade tillfälligheterna dig ett spratt. Alla resultat indikerar ju på att det finns en del att kapa på de ädla 25-varven. Får du bara ett gott rejs med lite pace och dessutom väder och vind på din sida så kommer det bli finfint.

Hörs!

http://patrik.familyengstrom.com

 
swyzak

swyzak

28 december 2010 13:52

CK: Det är verkligen sehr bizzaro att det blev så. Men jag tror nog på LLK att jag var liite för säker på att jag skulle springa bra med ett färskt PB på 5000 m i bagaget så pekade allt på att jag hade en kapacitet för låga 32', när jag sedan fick slita hund för 32:30-fart och tappade ryggar så skallkraschade jag, hade sannolikt kunnat fullfölja det loppet och kunnat stoltsera med ett bättre årsbästa än jag nu har på distansen. Men det är tillfälligheterna, dom små detaljerna må så vara både fysiskt som psykiskt som spelar in...
Vi får se nästa år, sannolikt är chansen större när man inte har fokus där, när jag persade -09 gjorde jag det enbart två dagar efter att ha kört långpass (30km) och kände mig rätt sliten, så hur allt funkar är tämligen oklart... =)

http://swyzak.bloggagratis.se

 
edu birdie

edu birdie

12 februari 2018 17:27

Pretty part of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts.

http://https://awriter.org/edubirdie-com-review

 
edu birdie

edu birdie

12 februari 2018 17:29

You do make an excellent point. Being positive without any concrete action is wishful thinking. On the other hand, being negative with concerted action can be self-defeating. Both healthy attitude (grounded in reality) and effective action are needed to maximize the possibility of good results.

http://awriter.org/edubirdie-com-review

 
music paradise pro apk 2017

music paradise pro apk 2017

21 februari 2018 19:36

The internet is no longer limited to sending emails and making communications and stuff like that. Nowadays, you can even watch movies and listen to music online.

http://https://www.downloadfreemusicsit.com/music-paradis

 
moviebox apk download

moviebox apk download

21 februari 2018 19:37

Need to watch or download the most recent discharged motion picture for nothing on your Android

http://https://www.downloadfreemusicsit.com/moviebox-apk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Ovido - Quiz & Flashcards