swyzak

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Johan - 2 januari 2011 19:27

  Har under typ 3-års tid haft som ambition att springa Sylvesterloppet i Norberg, tyvärr är Nyårsaftonen en rätt lurig dag att få till nå´t på. Det är ju en del parametrar som ska stämma för att man ska få till det, i år var det möjligt.

Norberg stoltserade även på detta arrangemang med ren och skär löpargemyt, att man sedan bjöd på strålande sol gjorde inte saken sämre. Underlaget var hela snöbeklädda vägar hela loppet, så mitt skoval, spikskor var helt rätt val för dagen... När starten gick kl. 11.00 visade temometern runt -10 grader, tog beslutet innan att inte kika på klockan längs med loppet eftersom kyla och underlag skulle bidra till klart sämre tider än "normalt". Gick till ledning från steg 1, fick med mig klubbkamraten R-Martin under loppets första 3 kilometer sedan gled jag ifrån. Banan ledde ut på landsbygden där man mellan 4-5,5 km lyckats hitta en klättring som till och från höll på i runt 1 kilometer. På klättringens sluttamp så var underlaget inte lika hårt packad snö heller så greppet spikskor till trots blev slirigt och jag var rätt sliten när det sedan planade ut. Men jag tryckte på igen för allt jag kunde, kändes dock som att jag inte kunde hålla samma fart som på "vägen ut" och kylan över låren gjorde att jag fick svårt att få i nå´n överväxel ens på sista kilometern. Kom i mål som etta på 34:37, nöjd och lite sliten... Alltid gott att få avsluta säsongen med en seger, R-Martin gjorde ett bra lopp och knep andraplatsen och klubben kunde ta en dubbel i herrklassen. På damsidan tog klubbkamraten Rebecka andra raka i Norberg och sprang läskigt nära sitt PB på 10 km under dessa förutsättningar, hon blir vass 2011...

För egen del hade jag inga större tidsambitioner med loppet, springa så hårt jag kunde för dagen. Och när jag studerat resultatlistorna från Vallentuna så inser jag att jag nog gjorde det helt okej och solo...

Summerar även veckan till just över 10 mil, med en vilodag idag, med 2,5 timme på snowboard istället....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards