swyzak

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Johan - 11 januari 2011 13:32

Sådärdå tisdag, en dag som sedvanligt ska innebära kvalitetspass (nu har det blivit lite ruckat iom helgerna) idag är inget undantag. Började dagen som vanligt med morgonlufs 6,4 km från dagis till jobbet, benen kändes bra trots det isiga underlaget. Höll dock på att bli rammad av ett komplett a-hole till bilist... Som vanligt transporterade jag mig över Blåsbo och tog Arosvägen ned för att ansluta till Skultunavägen och korsa denna för att nå cykelbanan, nåväl... I slutet av Arosvägen så är trottoaren bortplogad eller rättare sagt fylld med snö så för att nå övergångsstället så tvingas man löpa på gatan ett par meter... Ser en bil närma sig på Skultunavägen och blinka upp på Arosvägen, tänker att han håller väl ut för jag har inte så många ställen att välja på... Tok heller han fortsätter i hög fart i samma kurs varpå jag hoppar upp i plogvallen för at undgå ”impact”... Hytter lite snällt med näven åt idioten!!!

Sedan hoppar vi raskt till lunchpasset, på dagsagendan står 10 x 1000 m, med 300 m PJ. Har inga jätteförhoppningar om att slänga ur mig några fenomenala tusingar är inte riktigt där i min träning. Joggar eller halkar dom 2 kilometrarna till hallen ett gott återseende med tartanen, dock blir det spikskolöst denna tisdag... Efter lite löpskolning kör jag igång, intalar mig att jag inte ska rusa åstad bara för att jag kör på bana igen, funkar ok kommer in på 3:22 på den, kändes väl som att jag mot slutet fick jobba lite. Och dom två följande glider för samma insats upp till drygt 3:24 innan jag sakta men säkert börjar hitta ett flyt och bra driv i löpningen och börjar vända tiderna nedåt, dom sista går på 3:19, 3:19 och 3:13. In alles ger det ett snitt på 3:20.7... Helt bra för där jag står just nu i träningen, fick jobba på en del på slutet och det känns lite i benen just nu... Och jämför jag med några av dom pass med tusingar jag körde utomhus på Arosvallen i våras så står sig dessa tider riktigt bra och då blev det ju faktiskt helt ok resultat ändå, så det känns bra! Gött med två distanspass och lite styrka imorgon... Och sedan på´t hårdare igen på torsdag!!! Nu raffinerade kolhydrater i form av mjölkchoklad...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards