swyzak

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Johan - 20 september 2009 19:18

Dagen till ära hade Seas erbjudit sig att vara hare åt mig och Laser, så trots att jag inte riktigt kände att högformen satt i kroppen så var det uppdukat för ett försök på PB över 25 tartanvarv, dvs 10 000 m... Till skillnad från en handfull av de senaste banloppen gick detta på eftermiddagen istället för kvällen, och idag bjöds på Stockholms Stadion strålande sol och en temperatur strax över 20 skulle jag tro, plus en rätt snål motvind på ena sidan... Men ingen kommer ihåg en fegis så vi körde i vind. Seas drog föredömligt och vi passerade 5000 m enligt plan på 16:11, fick verkligen jobba rätt bra, men jag kände att har man lite tur vilket man ska ha i löpning så kan denna satsning gå hem... Seas tackade för sig vid 5400 m tror jag, varpå Laser tog upp farthållningen och farten dalade, så jag tänkte dra mitt strå till stacken, upp och körde och 2-3 varv i motvinden och jag var helt rökt i benen, varv tider på höga 77" förvandlades till osmickrande 81" och Laser gick upp och körde och där stod jag helt oförmögen att följa, benen var helt wasted... Bryttankar deluxe men jag bet i och det gick nog inte fort, det var nog inte snyggt... Förmådde mig dock att lyckas skärpa upp tempot något sista kilometern och tog mig in på 32:44-46 har inte sett några officiella tider... Direkt efteråt helt sjukt missnöjd! Men det var en chansning, det var långt ifrån optimala förhållanden förutom den fördömliga farthållaren... Seg egentligen gör jag 32:44 typ på en dålig dag så är det en ganska ok dålig dag ändå... En vacker dag ska det gå fan så mycket snabbare...


Nu dags för le Sofa.... Ny vecka stundar, ganska light dock med Lidingö på lördag, 30 härliga kuperade kilometer!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards