swyzak

Alla inlägg under april 2009

Av Johan - 29 april 2009 09:27

Fan ibland är man ambitiös, eftersom jag inte hann jobba över igår kväll och hade drivor med jobb liggandes var det bara att bita i det sura äpplet och komma in tidigt som fan imorse. Staplade upp strax innan 05.00 käkade frulle och drog på mig löparpaltorna sen vare bara off mot jobbet, strax under 38' och 8,5 högst uppskattade kilometrar senare var jag på plats på jobbet. Benen var väl helt ok speciellt med tanke på tung ryggsäck och tidigt klockslag. 06.20 kunde jag iallafall sätta fart med jobbet och det är anmärkningsvärt hur mycket man kan får gjort när telefonen inte ringer, mailen är tyst och folk inte sliter i en i tid och otid.
Nu ska bara allt jobb jobbas undan sedan är det långhelg igen, fan så najs, bara löpa hem ikväll och packa det sista... Bloggtystnad lär råda till måndag, desto längre helgresumé då hoppas jag... Det borde finnas att skriva om då iaf!

Av Johan - 28 april 2009 12:22

Fan helt bombad med jobb denna kortvecka så jag ger er en kortpost med vad som skett sedan TSM.

Måndag: Löp till jobbet, lite halvsegt 6,5 km, sedan 14,5 km mostly terräng på eftermiddagen fortsatt lite trögt, men på nå´t skumt vis ändå ok.


Idag tisdag: Grisatidig morgonluft, kompad av min iPod for once 6,5 km runt Gryta, riktigt morgonsegt. 15 x 1000 m med tokkort vila idag på lunchen gick bort benen hade inte fått ihop det idag, blev däremot 14 km fartlek med snabbserie 3 x 5/3/1' i farterna 42/10/3 kp, kändes helt vansinnigt segt på uppv. men när jag sedan kickade upp fart så rullade det ok.


Got to leave ya med det, det är fööör mycket jobb och för lite tid!

Av Johan - 27 april 2009 09:29

Ska väl lite pliktskyldigt rapportera om helgen, eller då främst om Terräng-SM men jag börjar dagen före. Då vi firade Didriks födelsedag med strålande väder och fullt hus hela dagen och kvällen, det hela slutade med att jag skjutsade hem Didrik polare vid 22.00 tiden på kvällen, när jag kom hem kastade jag min då dyngallergiska kropp i sängen med mantrat: "jag måste sova, jag måste sova" ekande i mitt huvud. Givetvis gick planen i baklås, sömnlös tills jag lyfte över Folke i vår säng vid 00.30 tiden varvid jag gick ned och lade mig på soffan istället för, varpå jag ganska snabbt somnade för att i sedvanlig småbarnsförälderordning vakna vid halv sju. Innan jag åkte till tävlingen han jag även med att olja in vår entréveranda. Så laddar man optimalt inför en SM-start...

Nu hoppas jag över kapitel transport till Tantolunden, väl på plats kände jag mig allt annat än utvilad och det var rätt negativa tankar i skallen och näsan rann. Värmde ett par varv med mina klubbsidekicks och det var lite svårt att utröna något av det. Sedan gick starten (långa banan 12 km) med sedvanlig rusning, la mig mevetet ganska långt bak ändå kändes farten hög och hela första varvet var en enda stor plåga faktiskt och tankarna snurrade om hur man skulle palla 5 varv till, men sedan rullade det på bättre. Kändes lite som den allergiska kroppen kräver en stund av tillvänjning av ansträngningsnivån och jag börjar plccka framförvaravnde löpare en efter en, strax innan varvning till varv 5 är jag uppe en kille från KFUM Örebro, funderar ett tag på att lägga mig bakom en stund, men det känns som vi bör driva farten så jag går upp och kör och han följer hela varv 5... Luckan fram till framförvarande löpare är såpass lång att vi inte kommer kunna ta in den på ett varv, jag klurar på hur att göra för jag tänker inte vika en tum eller släppa mig placering. Väljer att inte trycka i gräsuppförslöpan till banans högst punkt som de senaste varven varit en plåga, bidar min tid och med 400-500 m till mål förmår jag min slutkörda kropp att växla fart igen och jag får (troligen) en liten lucka och stormar på utan att se bakåt och kan hålla undan, i mål på 39:48 och en 25:e plats, ruggigt nöjd. Speciellt med hur förberedelserna varit, ett väldisponerat lopp på en jävligt rolig banan måste sägas. Sedan ryktas det om att banan var 100 m kort/varv och att den är kort kan man väl läsa av tiderna, men även om så var fallet höll jag en bra fart (för att vara mig iaf). Vad ska jag säjja ruggigt nöjd... Bigups till alla klubbkamrater som kantade banan och skrek på oss tävlande, fan vad det hjälper!

Här kommer lite bilder också, foto: Olof Södergård

Av Johan - 24 april 2009 08:52

Phew står inför en busy och kul helg och detta lär bli den sista posten innan söndag afton... På agendan står förutom lättare distanspass i dagarna två för benfräschör till på söndag står: Big Comedy på konserthuset med Didrik ikväll, Didriks födelsedag imorrn: tårtskapande, fikaeftermiddag, pizzakväll, söndag: TSM... Over and ut! Jepp jag sprang till jobbet imorse... nice one!

Av Johan - 23 april 2009 13:00

Dagens enda pass idag var uppskissat till 2 x 5 km i 42 kp med 5' PJ. Klurade ett tag när, var och hur jag skulle köra passet, men till sist kom jag överens med mig själv om att lägga det på Arosvallen igen. För att jag för en gångs skull skulle få möjligheten att uppleva den korrekta feelingen av 42 kp utan att uppskatta och eftersom passet var hanterbart stort innebar det heller inte alltför stor mental påfrestning att ploga på bana. Det känns i efterhand som ett korrekt beslut dels gassade solen klockrent på Arosvallen och 42 kp var en fart som kändes lugn och rätt behaglig, det enda som gjorde att man tappade fart ibland var när man tappade fokus, hade med lätthet kunna trycka ett par 5:or till i den här farten och det är ju lixxom meningen i slutändan. Femmorna landade på 18:07 och 18:09 och passet på 15,4 km in alles. Nu blire bara lugna och fina distanspass fram till söndag.

Av Johan - 22 april 2009 10:22

Tog vägen via Rocklundaspåret till jobbet imorse detta p g a att jag ville provlöpa spikskorna nu när jag bytt till dom spikar jag planerade använda mig av på söndagens tävling, så när jag tagit mig över alla asfaltspartier som korsar spåret så blir det skobyte. Sedan följer dryga 6' löpning i spåret och på en närliggande fotbollsplan i spikes och i ganska god fart, slås direkt av vilket jävla driv man får och det blir ännu mer uppenbart när jag tar av dom igen och slår av på farten och löper sista biten till jobbet, in alles 7,2 km på strax under 31'. Blir troligen lte spikskolöpning på gräs/grus i afton också för att tillvänja kroppen lite mera, inga blodiga längder på passen dock. Blir nog ett bra val på söndag med spajks, speciellt som jag fått känna skillnaden i driv, att sedan vaderna säkerligen kommer vara sletna på måndag det kan jag ta om det gynnar min löpning på söndag.

Av Johan - 21 april 2009 13:36

Yet another tisdag, yet another set of tusingar, yet another evening med Dr. House om jag ikväll kan lyckas hålla mig vaken, tveksamt. Till själva passet dårå, för att inte bulka upp alldeles galet med mängd inför TSM så strök jag morgonpasset idag så det blev direkt på kvalitetspasset igen. Strax innan elvatiden joggade jag bort till Arosvallen, slogs direkt av att det fortfarande var skrämmande kallt och mitt val för dagen var ånyo shorts, aja bara att bita ihop. Vilket man för övrigt fick göra hela det gråmulna passet som bestod uti 15 x 1000 m med en stygg PJ på under 50” vilket innebar att man knappast kan slappna av en sekund utan hela tiden ligga i högre speed än lusfart iaf. Slitgöra blev det som sagt, dumpade spikskorna efter 9 st och fick lite bakhalt, kunde kvittera in den sista på höga 3:10och snittet exakt samma som sist (3:18.5) trots den elaka ”vilan”. Passet landade på 21,3 km och sen baraatt lassa in neues energi för att palla med...

Av Johan - 20 april 2009 14:00

Jaha, då satt man på jobbet igen med post-tävlingsben, som iofs på dom två pass jag lagt till arkivet inte direkt verkat speciellt slitna från gårdagens urladdning. Sprang ned till jobbet dvs dom vanliga 6,5 km som tog en bit under 29' och sedan stack jag till Rocklundspåret på lunchen och rastade benen förmånligt utan ryggsäck oxå, sjukligt skönt att emellanåt köra distanspass utan 2-3 kg extra packning på ryggen, studsade runt 9,8 km på just under 44', backe upp och backe ned... Sedan fick jag news om att det råder sjukstuga hemma, Melker däckad med 39 graders feber den stackarn, hoppas resten av familjen undertecknad också lyckas hålla sig på benen. Time will tell...

Förra veckan kunde tillskrivas 114 km in alles, en riktigt bra vecka även denna. Imorrn stundar Arosvallen ånyo för en jävla driva med tusingar... med styggare vila än sist... Sthlm e bara dryga 5 veckor bort nu...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards