swyzak

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Sätratisdag!!!

Av Johan - 13 januari 2009 12:08

Alldeles för länge sedan jag sprang i Sätra, alldeles för länge sedan jag hade sällis på nå´t hårt pass, ikväll infrias bägge två... Fan va najs det ska bli! Blir sedan bara Melker frisk också så är allt klockrent just nu! Kvällen är planerad till ett gäng med 500-ingar plus en nätt och behändig stege efteråt som givetvis ska springas snabbare än tidigare nämnda 500-ingar... Ska bli intressant!

Gårdagen då, den bjöd 15 km på 1 timma och 5 minuter, kändes inledningsvis hur illa som helst. Seg, kände mig allmänt tung i kroppen... Kanske lite sluggish efter skidåkandet? Who knows! Men allt eftersom så lättade det och till sist kändes det riktigt bra... Idag har jag sträckt benen på lunchen 6,1 km blev det via en liten tur till Rocklundaspåret, kändes lite fjuttigt att "bara" springa 1,25 km slingan där, men i och med det var lunchkvoten fylld... Ska inte säga att det gick helt lätt idag heller, lite segt ånyo... Men bättre segt på lunchen än ikväll... Oja en halv minut under 29' tog det hela...

Uppdaterad post 22:33: Jaha så blev det snabbspring i Sätra, efter grundlig uppvärmning och ännu grundligare löpskolning kom så det jag bävat för: häckgången... Ok, jag är stelast i norra Europa och att sedan kränga mig över dessa häckar? Ja, jag försökte iaf... Det såg inte alltid snyggt eller bra ut och jag kommer troligen ha major värk imorgon! Aja, att vi sedan skulle springa snabbt också efteråt kändes ibland overkligt! Planen var iaf 6 x 500 m (i typ tilltänkt 3 kp framöver) med 15" ståvila och 300 m jogg. Linade upp med Cedden (som f ö plogade 600-ingar) för två två första som vi skulle köra solo innan Hannes, Kalle the chef och Seas skulle joina oss... Det kändes väl rätt bra, lite stolpigt och kanske inte helt klockat rent tekniskt, och såklart rejält jobbigt! Och ut på 5:e hade jag verkligen inget hopp till den kommande stegen som skulle följa 500-ingarna... Och trösten blev inte större när Kalle the chef la fram den bistra sanningen, ingen serievila mellan 500-ingar och stegen, som dessutom skulle gå ännu lite snabbare... Snittet för 500-ingarna hamnade på 2:56.9/km. Och sedan skärptes farten ytterligare för 1 x 500/400/300/200 m med 200 m PJ... Behöver jag säga mer än att det var jobbigt, på 300-ingen var benen formligen körda, att jag kunde sluta med en 32.7" på sista 200-ingen kändes ändå bra och snittet för stegen på 2:49.2/km. Till handlingarna med nedjogg och allt lägger vi 11,5 km och ett jävligt bra pass, jag är glad att Walker inte innan nämnde passets tuffa natur, ty på pränt såg det ganska juste ut...


 
 
Sussie

Sussie

14 januari 2009 11:39

Jag tyckte faktiskt inte att det var så jobbigt.... Vill du ha ett stretchprogram? Det är ju höftpartiet som verkar värst....

http://snusan.bloggagratis.se

 
swyzak

swyzak

14 januari 2009 12:34

Inte jobbigt???? Shit som jag skrev det var ruggigt jobbigt. Ja maila gärna över nå´t, det är höftpartiet som är det värsta... Har väl alltid varit så oxå, men det kan ju alltid bli bättre... Bra mycket bättre...

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards