swyzak

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

42 kp-isch torsdag

Av Johan - 7 maj 2009 14:17

Ny dag och nya möjligheter eller vad man brukar slänga av för klyschor. Denna dag bjöd upp till ”bara” ett pass, dock inte vilket som helst nämligen 3 x 6 km i 42 kp med 1 km PJ som dock absolut inte är en jogg när farten är under 4’/km. Hade lite beslutsångset inför hur passets upplägg skulle, blir eller egentligen var och hur jag skulle köra. Valde att köra på tid istället så det blev 3 x 22’ med 4’ vilolöpning, startade längs min intervallraka i hamnen och såg redan där att farten låg 5” under tnkt fart dvs, 3:40-fart. Vek av ut måt flygplatsen via Öster Mälarstrand där jag välkomnades av en rätt hård motvind som sedan skulle komma och hemsöka mig under stora delar av passet, men benen kändes riktigt, riktigt bra. Sista intervallen fick samma start som den första och kunde utläsa att farten ut låg strax under 3:35 vilket således får mig att tro att snittet på alla låg mer på 3:35-fart än 3:40, men så länge det kändes bra vilket det gjorde, känns det som det kvittar. Blir bara en kort nedjogg tillbaka till jobbet, vi skriver 22 km totalt på 87’. På lördag stundar en kopia på det i mina ögon klart brutalaste passet innan maran förra året, nämligen 45’ i sweet easy does-it fart och sedan 90-100’ i 42 kp direkt efteåt... It´s a bomb I tell ya... Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg... Det passet tar vi som en utmaning och bockar av på lördag eftermiddag när solen står i zenit.... Nu jobb! Måste limma skorna igen ikväll, men om jag fortsätter limma dom så kan dom nog överleva och få utföra en mara iaf... Sen ska dom få vila i frid i en soptunna på Sthlms Stadion...

 
 
Clark Kent

Clark Kent

7 maj 2009 16:38

Nedrans bra pass! Och du, kommande pass ser slitigt ut. Dessutom plogar du det solo vilket e tufft! Till Milano ställde jag in ett pass pga ömmande fot och det var 80' i tilltänkt marafart. Som mest körde jag 60' solo och det var hårt, precis så att jag klarade hålla min målfart då (3:20). Ungefär där insåg jag att det nog skulle vara klokt att justera upp siktet en aning till loppet.

Och skorna! Se för fanken till att ha ett par lagom färska pjuck på de långa hårda passen och till tävlingen! Unna dig det!

http://patrik.familyengstrom.com

 
swyzak

swyzak

7 maj 2009 18:31

CK: D kommer bli jävligt slitigt, förra året plogades det dessutom i 25 grader o stekande sol... Då var jag helt kokt när jag kom hem, hoppas på någorlunda humanare temp på lördag.

The skobiz, så finns d en liten plan i huvudet att som B-plan köra det i marathonerpjuxen som e rätt nya. Men Pumisarna e så jävla sköna så jag skulle önska att dom höll ihop över loppet... Men d får inte vara dumdristigt heller, vi får se.

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Clark Kent

Clark Kent

7 maj 2009 20:10

Mera skobiz: Anledningen till att jag varnar för att köra i slitna skor är att jag just till marasatsningen i höstas pressade nästan alla tröskel/intervallpass i mina tilltänkta marathonskor. Dessa blev så slitna mot slutet och det var nog därför jag fick ont i främre tåpartiet. Sedan blev det ju inte bättre av att Asics hade slut på DS Racer då jag beställde nya så de hann inte komma till maran som jag då fick springa i Pumpa RoadRacer III (?).

http://patrik.familyengstrom.com

 
swyzak

swyzak

7 maj 2009 20:16

CK: Slitna skor i tåpartiet e ju just det som e problemet med just dom Roadracer III jag har nu och har siktat på att ha på maran... Så vi får väl se... Faktum e att alla tävlingspjux hemma börjar sjunga på sista versen tyvärr...

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards