swyzak

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

5 x 2000 m på motvindsvallen

Av Johan - 16 juli 2009 21:48

På dagsagendan bara ett pass idag, då övriga familjen for på jordgubbsplockning så joggade jag ned till Arosvallen, intervallstarten skedde 10.00 Lite tidigt kanske, men, men... När tillfälle kommer får man ta dom. Fick för andra gången denna veckan "planka" in på Arosvallen, då den i semestertid är låst like Fort Knox... Good shit att jag vet var man kan krypa in dock! Hur som helst, 2000-ingar var planen, 5 st också, trodde mig kunna ploga dom på enbart 200 PJ, men kände att benen var sargade och fick lägga till 30" ståvila också, så passet blev 5 x 2000 m med 30" + 200 jogg i klartext. Som sist segt i början men jag jobbade mig in i det hela, motvind å det grövsta igen på bortre lång, vinden tjöt i öronen som om vore man på kalfjället, vakren kul för ben eller psyke, då motvind goes som en av dom absolut värsta sakerna. Dock lyckades jag hålla min målbild dvs 3:20-fart, snittade tom strax under 3:20-fart för hela serien... Rätt slutkörd blev det en eftermiddag på stan, med italiensk glass och senare på aftonen sushi... Nu, för trött för film, dags att slafa för att palla med morgonlufsen imorrn... In alles med uppv. och nedj. gick dagesn pass lös på 20,1 km...

 
 
medeldist

medeldist

17 juli 2009 07:47

Jisses, hur många kvalitetspass blir det i veckan nu? Märks att coachen är inspirerad av Lydiard...allt på en gång.

http://medeldist.blogspot.com

 
Dunceor

Dunceor

17 juli 2009 08:10

Du verkar svara bra på mycket kvalité =) Motvind är helt klart det värsta men det är gott du lyckades hålla målfarten ändå.
Ah jag blev sugen på sushi nu.

http://dunceor.wordpress.com

 
Ingen bild

swyzak

17 juli 2009 19:53

Medeldist: Kvalité varannan dag typ....

Dunceor: Veg. sushi satt som en smäck... Och ja motvind är fan äckligt trist!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards