swyzak

Alla inlägg under september 2010

Av Johan - 12 september 2010 19:57

Kommer skriva en längre utläggning om loppet, men för närvarande är jag lite trött. Fick den sedvanliga sova dåligt efter ett bra lopp prylen igår... Men efter bra lopp kan man ta det! Blev 1.11:44 igår, äntligen under 1.12, kanonrejs som gav en 17:e plats totalt och en 14:e plats på SM... Tiden hade jag hoppats på, men efter en kik i startlistorna innan hade jag aldrig trott på en sådan framskjuten placering...


Mycket, mycket nöjd... Längre sammanfattning kommer i veckan..!

Av Johan - 10 september 2010 08:28

Har berört ämnet förr men jag slås ånyo av det faktum att man kan få så tunga ben fast veckomängden är reducerad med 50%, aja har i alla fall kört 8 km lätt igår och nu på morgonen 6 km lätt med 8 x koo insprängt. Gårdagens repa kändes lätt som sjutton, dock var morgonens pass inte fullt så lätt, brutalt tunga ben. Samtidigt vet jag att det inte går att utläsa nå´t av det... Bara att gasa på imorgon!


Morgondagen bjuder uppförd till Stockholm med sambon som också ska springa loppet, incheckning på hotell och sedan bort till Kungsan och ladda... Vet inte om det är så mycket mer att säga...


All träning gjort, lite fredagskaffe i eftermiddag, städning och tortellini med pesto och brutalsoft i soffan så ska nog känslan jag letar efter infinna sig! Tills efter loppet: so long!

Av Johan - 8 september 2010 19:47

Ibland kan jag komma på mig själv med att vara så sjukt taggad på säsongen 2011 så det finns inte på kartan. Missförstå mig inte fel, jag har full fokus på återstående tävlingar i år och att gör nå´t annat än en för dagen 100%-ig insats där finns inte i min värld.

Men det faktum att återstifta bekantskapen med dom 42 km av kärlek som ett marathonlopp bara kan erbjuda lockar nå´t så innihelvete. Det sved att stå bredvid i Stockholm sist, även om det var mitt beslut och jag tror fortfarande det beslutet kommer ha ha utvecklat mig som löpare på ett sätt som kommer gagna mig under kommande säsong/er. Jag kan inte bärga mig att få underkasta mig all den träning som kommer krävas för att stå rustad till tänderna och förhoppningsvis i mitt livs marathonform på startlinjen i Stockholm 2011.

Men nu full fokus inför lördagen, prerace som fan, kanske därför satt det som en smäck att skriva detta så slapp man prerace några minuter. För övrigt finns ingen prerace som den inför ett marathonlopp...

Av Johan - 8 september 2010 09:45

Haft sjukligt mycket med jobbet, mycket jobb, Kick off i Sthlm och det har blitt dåligt med tid till att skriva av sig, så även idag, lämnar bara av en snabb rapport... Som jag skrev sist skulle vi ha fest i lördags, blev oplanerat riktigt berusad för första gången på 3 år, hade sanslöst kul. Hade mindre sanslöst kul i söndags, när jag bordade ett tåg till Stockholm, att springa långpass var inte att tänka på... Först efter middag på Berns med jobbet kunde jag avverka 8 km på hotellets löpband och biffa lite gym. Somnade rätt gott den kvällen...


Morgonen efter så njöts det hotellfrulle innan jag tog en magisk löpning från hotellet upp längs Strandvägen och ut på Djurgården och längs Djurgårdsbrunnskanalen in alles 11,3 km i rätt bra fart men framförallt med god känsla. Sedan var det kickoff med jobbet där vi knatade runt hela Stockholms innerstad från 10-17... Vår grupp kunde även vinna lagstriden med vår teaterspelning av en radiosportsändning, riktigt kul... lite nervigt oxå!


Så igår blidde det morgonlufs till jobbet 6,4 km och på lunchen 8 x 1000 m, med fallande vila 60-30" med... Stegrande fart från 3:25-3:11, kändes sjukt bra faktiskt, stadigt en växel till att lägga i, så även på den sista... 13,8 km totalt på passet...


Nu blir det bara löpning 1 gng/dag fram till halvmaran, sitter nu och längtar till lunchlöpet, blir nog runt 10 km idag, 8 imorgon och 6 på fredag, sedan ere go time... Sjukt laddad... Ska bli vansinnigt kul!


Nå´t anat som är sjukt är att det bara är 1 månad kvar av säsongen... Det går jävligt fort!

Av Johan - 3 september 2010 11:51

Sliten kille är man idag, sov inte världsbäst heller men främst så satt gårdagens terrängintervaller hårt i benen. Hade gott om tid imorse för löpning till jobbet och hade nog tänkt mig närmare 10 km, men när jag kände hur seg jag var så nöjde jag mig med strax över 7 km. Sedan hade jag idag lyxen att ha massage bokad på jobbet, nu var det över 8 månader sedan och det fanns mycket att ge sig i kast med... Förförallt är det i höftpartiet som det är mycket jobb, är ju som bekant sjukt stel där så det är inte förvånande att det smärtar duktigt där. Kände mig lätt mörbultad på ett skönt sätt när jag reste mig sedan... Hur välbehövligt som helst!

Kommer löpa lugnt och fint och hämta pojkarna på dagis om ett tag, helgen kommer bjuda fest hemmavid hos oss imorgon kväll, följt av sön-mån med jobbet i Stockholm, passar på att damma av ett långpass där på söndagen också. En fullmatad helg...!

Av Johan - 2 september 2010 18:43

Efter en dag igår som innebar 2 distanspass 7,3 km och 10,5 km plus 22' styrka på kvällen så skulle väl kroppen vara redo för lite kvalitétslöpning idag månne...


Började med lufs från dagis och till jobbet 6,4 km på en bit över 29', kändes lite småtrögt. Men det var inget emot hur det kändes på uppvärmningen inför lunchpasset, det var så att jag klurade på om det skulle funka, kroppen var inte på g helt enkelt. Passet då, 4 x 3 km i Rocklundaterrängen, med 2' joggvila. Och kör man 3 km-slingan får man spårets näst längsta backe till på köpet, den suger rätt duktigt, speciellt när man kommer i fart. Men det kan ju vara bra inför Aborren! Nåväl hamrade igång och utan att flyga fram på nå´t vis så kunde jag lägga passet progressivt i 3:40-3:30-fart, riktigt nöjd efteråt med tanke på crappy feeling innan... In alles 18,3 km på 75'...


Imorgon dubbla distanspass och efterlängtad massage...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards