swyzak

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Johan - 22 november 2009 15:10

Jag har alltid sedan frågan om svininfluensan kom på tal och att det skulle massvaccineras sagt att jag ska göra det, inte så mycket för egen del utan som en solidarisk handling mot de jag omger mig med och de jag träffar... Efter de senaste dagarna när jag sett hur hård "kill-ratio" influensan har så kan jag bara ställa mig djupt frågande till de som fortfarande vacklar i sitt val eller bestämt sig för att inte ta nå´t vaccin (notera jag dömer ingen, jag bara ställer mig djupt frågande). För sedan influensan rullade in i vår familj med dunder och brak i onsdags, så svepte den med sig 4/5-delar av familjen på mindre än tre dagar, den enda som undgick var den enda vaccinerade min kära sambo... Vi andra har nu under ett antal dagar våndats, käkat paracetamol och haft mindre angenämt och speciellt smärtar det att se Folke 9 månader med 40 graders feber, nada skoj... Inte skoj att se någon av dom andra må dåligt heller... Influensan har slagit två ggr också, först en feber och ledvärkstopp följt av tillfällig förbättring följt av en till feber och ledvärkstopp, nu hoppas jag att inget mer följer i kölvattnet utan att vi kan få tillfriskna...


Så jag säger att om nu vaccinet behagar komma gör du din medmänniska en tjänst genom att vaccinera sig... Det är helt bekräftat nu när jag sett allt med egna ögon...


Löpning då? Nja, nå´n annan gång...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards