swyzak

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2010

Av Johan - 1 januari 2010 19:32

Sådärja, då var vi där, nytt år, nytt flow... Eller nå´t sånt?!? Vad har hänt sedan sist, firae ett lugnt och härligt nyår med familjen hemmavid igår kväll, tre-rätters på schemat: ugnsbakad fetaost for starter, canelloni med spenat och gorgonzola till huvudrätt och sedan glace au four till efterrätt... Inte heeelt fel!


Innan dess hade jag harvat av 25,2 km i snön, på ben som både gav och tog, första 12-14 km var dom Frankfurt-katastrofala, sedan skärpte dom till sig lite och jag kunde fyra av en lättare fartökning sista 3 km... Greppet är som det är ute och vid första tillstymmelse till att trycka ifrån snabbt så släpper det... Då har jag de senaste passen ändå löpt i mina nya skor Zoom Streak XC´n och i min skopark har dom lätt bäst grepp på detta före, så dom lär få mer speltid än tänkt iaf så länge det råder polarexpedition ute...


Idag då, 2 pass på agendan och ett race i pulkabacken, kom ut för första passet vid 09.30, blev stolpiga 6,6 km på just över 30', inte många ute en nyårsdag vid den tiden kan jag säga... Sedan 13,7 km på eftermiddagen på en bit under 62', ånyo oplogat före och kallt åt låren som stelnade upp från halva as usual....


Aja, en väl start på 2010, som följs av soffan strax... Nå´n form av best of och sämst of för 2009 är på gång... Håll ut!

 
 
Ingen bild

PZ

2 januari 2010 13:56

Hej!
Undrade över en sak, Hur är det med din motivation den på topp? jag frågar eftersom dina träning liknar inte som föra säsongen, jag hoppas att det är ok med frågan. MVH: PZ

 
Tröskelkungen

Tröskelkungen

2 januari 2010 20:57

Strongt jobbat att ploga tvåpass under polarförhållanden. En annan har mesat till det totalt och springer bara löpband just nu ;-)

God fortsättning!

http://troskelfart.blogspot.com

 
swyzak

swyzak

4 januari 2010 08:40

PZ: En klart befogad fråga, men min motivation är på topp absolut... Dock nedslås den ju lite av polartemperaturer och underlag. Detta kan göra kanske att antalet kval. pass ffa lång har blivit färre p g a att dom inte gått att utföra på ett vettigt sätt just p g a vinterföret... Sedan hade jag en period av svininfluensa och en sen säsongsvila vilket gjorde att jag hamnade i "ofas" mot tidigare säsonger, men motivationen är på topp, ingen tvekan. Det finns hopp om snabba 10k lopp i år...

Tröskelkungen: Jag skulle önska mig ett löpband och lite youtube-löpning... =)

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

PZ

5 januari 2010 14:13

Jag hoppas att du klarar dig bättre framöver. Eftersom du kämpar väl och har jätte bra tider. Själv är jag en vanlig motionär men kämpar mig ner i tid. Jag hoppas också att du får tag på en löpband. Det är bara synd att sverige satsar inte lika bra på eliter som andra länder. Lycka till med träningen...

 
swyzak

swyzak

5 januari 2010 14:29

PZ: Ja, vi får se hur det blir med löpband... For now får man bita i ute ännu så länge varvat med pass i inomhushallen. Lycka till med träningen själv...!

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards