swyzak

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Rock 'n' roll runda aka Rock 'n' rollunda‏

Av Johan - 22 april 2010 09:51

Så igår var alltså dags för sista snabbpasset inför Terräng-SM ur sin coach-hatt hade Walker trollat fram följande (förutom rubrik till detta inlägg) 1 x 2890 m (dvs 2 varv på 1,25 km spåret i Rocklunda, I know längderna är enligt vad Garmin fick det till när jag efterhand studerade det hela) som skulle gå i tröskelfart, öppnade lite för hårt, jag kan tycka att tröskelfart är svårt att pricka på landsväg och i kupering är det ack ännu svårare, efter ett första varv som var för snabbt fick jag bromsa av på det andra varvet. För att förstärka simulationen inför TSM så hade vi lagt in en remix på varvet så 100-150 m av varje varv sprangs i kanten av en fotbollsplan för att få den tunga gräslöpningen, och det var regnsjukt och tunglöpt värre ska tilläggas. Nåväl, dubbelvarvet avlöptes väl och kontrollerat på detta följde 2' pausjogg innan 3 x 1 varv (1430 m) skulle avlöpas. Farten skulle vara tilltänkt TSM-fart på första sedan försöka kapa 5"/intervall, vilan satt till 60" PJ. Lyckades hyggligt hitta en lämplig fart (ansträngningsnivå) och första utan problems, andra lite stummare men kapade 3", tredje slet onekligen en del men jag högg av 7" där... Efter detta var det pålyxat med 3' ståvila där jag desperat sökte lä i den hårda vinden och piskande regnet, efter vilan skulle 1 x 1430 m köras på max såsom det vore ett rejs över distansen, kind of tricky... Kastade mig iväg och fick hålla mig kall för att inte syra upp mig totalt i klättringen uppför, på toppen av denna är det bara platt sedan nedför och gräspartiet kvar så jag grisade på allt jag hade där och gissa om gräset sög musten ur benen denna gång, men jag högg 14" på förra tiden... Klart nöjd med ett progressivt genomfört pass med en god känsla också...


Nu stundar resa till Borås idag och enbart distanslöpning fram till söndag så får vi se vad det kan ge, kul ska det bli hur som helst vilket är viktigast... Nu radiotystnad några dagar...

 
 
Ellinor

Ellinor

22 april 2010 14:18

Ser bra ut!

http://www.sub40before40.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards