swyzak

Alla inlägg den 9 november 2007

Av Johan - 9 november 2007 16:40

16 km, 1.08:28 Vallbyoutbax plus loads more Benen blev bättre och bättre genom hela passet, lite längre än planerat men jag var tvungen att utforska lite.


Inte direkt sega ben på dagens pass men det känns alltid att dra iväg längs Skultunavägen som segar sig uppför i  2-2,5 km. Men benen piggnade till ju längre passet gick och i takt med att regnet ökade. När jag kom till min gamla gymnasieskola Wenströmska beslöt jag mig för att vika ut en avkrok på 2,5 km slingan som går i skogen där, såg inte ut som jag mindes den (från alla gympalektioner när jag bad om att få springa där 4 varv istället för att spela brännboll). När jag sedan vek av den långa böljande rakan genom Råby till Hammarby drev det på riktigt fint utan att för den skull lägga större ansträning bakom löpningen. Avslutade med den fina backen upp mot Oxbacken och därifrån bara raka spåret nedför till jobbet och en varm dusch... Då man vid det laget var duktigt blöt av allt regn! Perfekt med en hel dags helvila på det här nu... Äta gott, dricka gott och ha kul... 


Verkar stupa med löpning i Lyskil, vi är inbokade på brunch och massa på söndagen, så det verkar dumt att stressa något när vi ändå är där för att ha kul.

Av Johan - 9 november 2007 09:34

Är vad som står på agendan, är bjudna på bröllop i Lysekil imorgon. Det ska bli riktigt trevligt, man kan alltid räkna med förstklassig mat och dryck på bröllop... Sen verkar Lysekil ligga riktigt fint, så bara det i sig ska bli kul att se! Bara vädrets makter gör bilresan ned hyfsat behaglig också...

Givetvis finns det lösa planer på att springa ett pass därnere på söndag morgon, ruggigt nyfiken på att se staden på det viset. Men det får tiden utvisa, kläderna packas väl med iallafall...

I eftermiddag stundar hur som helst ett lugnt och fint distanspass på strax över timman är planen. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards