swyzak

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Johan - 29 december 2008 13:12

Tajta veckor är vad det är just nu, även om som jag skrev fick till en julvecka som var över förväntan. Denna nyårsvecka kommer innehålla två resdagar och avtackning/gratulerande av folk på jobbet vilket tajtar till det hela ännu mera... Egentligen ingen fara på taket, det var väl mest jag själv som hade önskat mig ett pass i friidrottshallen innan Ärla-Spelen, förhoppningsvis kan jag få till det på fredag. Hur som helst kommer jag komma till inomhustävlingarna med nå´n form av "allt att vinna" inställning då sista tiden varit minst sagt krokig. Förväntar mig inga stordåd den 6/1, många gånger har jag rent krasst övervägt att stryka hela inomhus"säsongen" som iofs bara kommer innehåll 3 tävlingar, alla på distansen 3000 m såklart. Men så har jag kommit underfund med att det samtidigt blir ett bra brejk innan den stundande kommande tunga mara-träningen, samt att det är sjukt kul och bra fartträning, så jag stretar på. Kanske initialt med nedskruvade förväntningar, rullar det på bra så kanske mitt mål kan nås på Upplands-DM den 7/1 på hemmaplan, vi får se!
Idag då, yeah well dagens första pass 8 km till jobbet på strax över 32' på lite halvsega ben och svinkallt -10 grader. Planen är ett pass till idag, hur och vad är lite luddigt just nu... Allt hänger ihop med veckoplanen.

Uppdate på posten kl. 19.30, just reladdad med massa mat efter dagens andra pass, som blev ett löpteknik/löpstyrkepass. Styrde kosan mot Rocklundaspåret, körde den vanliga serien med löpskolningsövningar times 3, mellan varje körde jag PJ på 1,25 km spåret således dryga 5' löpning mellan varje serie. Sedan var det enbenshopp, grodhopp, mångsteg och utfallssteg på agendan innan jag avslutade med 6 st korta, korta backar. Som sprangs med fokus på bra teknik och explosiv löpning... Vad ska man säga, bra trött på joggen hem, pluggade i iPoden och hörde Jim Morrisson sjunga "This is the end my only friend..." och benen kändes lite så också... In alles 11 km ren löpning på 1 timma och 13 minuter...

Ovido - Quiz & Flashcards