swyzak

Alla inlägg under november 2009

Av Johan - 6 november 2009 09:13

De två senaste nätterna har inet varit en walk in the park, har jobbat sent (läs 20.00 resp. 21.00) onsdag och torsdag, som sig brukligt är. Sedan har Folke dragit på sig en förkylning (stackarn hostar och snorar som en besatt) igen och haft jättesvårt att sova, så inatt cashade jag nog in på 5 minustimmar på sovsaldot... Är man månne för trött för att orka med en fredag? Nah, fredag och tacos orkar man alltid med intalar jag mig... På minussaldot är att hemmadatorn begått harakari och mötte mig med ett DOS-fönster imorse när jag slog på den, bra där PC-helvete... Så måste den till reparation, kul värre!


Annars är det dags för duell med paneltaket i eftermiddag igen, strykning nummer sex eller nå´t sånt? Sen ska det spacklas inför stundande tapetsering. Fast det är pepp att det är fredag iaf och imorgon är det dags för löpning igen och invigning av mina Hyperspeeds som jag införskaffade med hjälp av det väldigt generösa presentkortet vi fick när vi blev tvåa i mixedklassen på Bellmanstafetten. Ska jämföras med Adidas-handduken vi cashade in efter lagguldet på Lidingö...


Så snart blir det ordning på torpet på bloggen igen, dvs lite mera snack om träning än om annat...


Trevlig helg eftersom jag utgår från att vara datalös hela helgen...

Av Johan - 5 november 2009 18:23

Tog en ren chansning idag på lunchen och gick ned till den lokala lilla skivnasaren i hopp om att han redan skulle kränga Kents nya platta trots att det är officiellt releasedatum imorgon. Vis av erfarenhet så vet jag att det oftast brukar kunna gå. Idag var ingen skillnad och var det en skviköp som det var avsatt cash för detta år så var det detta. Har hunnit med en lyssning och det verkar lovande, dock på intet sätt lika lättlyssnad som några av dom tidigare plattorna, men det känns som den kommer växa för varje gång...


Annars intet mycket nytt med denna lååånga jobbardag, countdown till att börja träna igen är jävligt nära. Am I looking forward to it? Indeed...

Av Johan - 4 november 2009 10:09

Nyss somnade en liten lycklig kille, eller ja han var inte så lycklig över att få gå och sova, men innan var han desto lyckligare. Det är såklart Folke jag snackar om, nu har han klurat ut en teknik för att ta sig framåt, sittandes på rumpan och skjutandes på med foten, snacka om lycka, det formligen lös om grabben imorse...


Själv börjar jag skåda löpning igen, kommer rulla igång till helgen, sedan lite mer på allvar nästa vecka... Känns riktigt najs att få komma igång igen, tiden har dock gått undan och jag har inte hunnit absitensa alltför mycket, i veckorna har man så mycket att göra ändå...


Annars är ju helgpeppet Kents nya platta Röd som dyker upp på fredag, givet är det ett köp och kanske ett soundtrack till vad som förhoppningsvis ska bli sista strykningen av taket... Snart jobb, ikväll True Blood!

Av Johan - 3 november 2009 07:12

Just nu verkar takmåleriet vara ett evighetsjobb, efter dagens 4:e(!!!!) strykning av taket så har jag gjort 8 timmar av takmåleri, nacken mår sisådära av att måla så mycket tak... Men, men... förhoppningsvis behöver man inte göra det igen på väldigt länge...


Annars går dagarna fort och när man inte planerat för träning känns det väldigt avlägset att man finner tid för två pass om dagen, för avsätter man inte tid för det så finns inte tiden uppenbarligen. Har iaf plogat på med allmänstyrka (ffa bål) 10'/kväll plus additional stretch, bra helt enkelt.


Ja, det händer lixxom inte så ofantligt mycket... Inte i träningsväg iaf...

Av Johan - 2 november 2009 07:03

Är vad som stundar denna dag, sedan fortsätter projektet takmålning i rosa rummet i afton... Lite mer jobb än väntat. Annars intet mycket nytt under helgen, lyckades se merparten av maran igår. Skoj och lite oväntat att Meb knep förstaplatsen, kändes rätt stort att se en amerikan knipa förstaplatsen på hemmaplan. Kanske lika oväntat att Paula Radcliffe "bara" blev 4:a...


Inte utan att man blev rätt inspirerad, men mitt beslut att inte springa några maror under 2010 står fast och jag hoppas det kommer gagna mig till bli än ännu bättre marathonlöpare framöver ändå... Där var klipphängaren!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards