swyzak

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Johan - 5 februari 2009 13:34

Jaha, gårdagskvällen bjöd iaf 15' av stretchande av den stela kroppen. Planen är att genomföra ett grundligare stretchprogram varannan afton allt i hopp att få vara skadefri och såklart bli mindre stel. Bra skit, hoppas jag...

En liten fundering poppade upp i mitt huvud idag när det severades smörgåstårta på jobbet och jag hade fått en specialgjord vegetarisk version. Plockade åt mig den lilla plastförpackningen, som såg iögonfallande lik en mindre sallad bara. Efter att ha tuggat en dagsdos av grönt anade jag botten, och där låg en trött torr polarkaka... Riktigt torftigt helt enkelt, jag suktadeju efter lite sånt smarr som en smörgåstårta ska innehålla, salladen badade inte ens i vinegrette. Och är det minsann inte likadant när man på någon av hamburgerkedjorna beställer en vegetarisk burgare. Vem har bestämt att det ska vara grovt bröd på dom och inte på köttburgarna och att dressingen ska reduceras på dessa? Bara för att det är vegetariskt betyder det inte att man gör GI-metodare... bistert...

Aja, det har sprungits idag, exakt samma tur som igår, men det 4 x 1' i snabb flytfart inlagt också, bara för att trumma benen lite lätt, annars lätt fart rakt av. 9 km på strax under 39'.

Nu blire bara lätta passet hem från jobbet imorrn samt placebojoggen på lördag morgon innan det radas upp för start i Friidrottshallen i Västerås på lördag strax efter 16-tiden. Enligt utsago verkar startfältet bli riktigt fint och det kan säkert bli riktigt bra tider på dom främsta. Ska bli riktigt skoj iaf, sen får vi se vad den egna förmågan kan räcka till, jag har mina egna teorier om hur det kan gå, men det håller jag för mig själv ännu så länge.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards