swyzak

Alla inlägg under november 2007

Av Johan - 7 november 2007 14:38

14 km, 1.03:04, Vallby outbax via Råby Behagligt tempo var tanken och den planen vidhölls igenom hela passet. Inte lika slitna ben som efter förra veckans prog. varv.


Först tänkte jag mig att springa 10:a på Rocklunda men när snön vräkte ned insåg jag lervällingen som skulle kunna finnas på sina ställen där i skogen och improviserade ihop en ny runda. Riktigt trevligt att utforska nya löpvägar. Även kul att man efter 10 år boendes här i stan fortfarande kan bli chockad över var man kommer fram nå´nstans.... Riktigt kul pass idag...! Och förvånande!

Av Johan - 6 november 2007 12:03

5,8 km, 26:24 - Hem och till jobbet Väldigt lugn fart och hyggliga ben ändå för att vara morgonlufseri


26,5 km, 2.00:40 - Talltorpsvarven extended Med tanke på huvudvärk HELA dagen är jag nöjd med hur passet föll ut. Lite irriterande icke-stannade bilar (vid övergångställena) och sånt på varv 4... Progressiva varv 4 x 5 km, enl. mätning ett 30-tal meter längre t o m.. aja:
23:01, 22:12, 20:19, 18:41


Med tanke på att jag skickade i mig frukosten, borstade tänderna dök i löpkläderna (på ett 20 minuters tidsspann) och sprang iväg får jag vara nöjd att yoghurten i magen inte skvalpade alltför mycket. Liten mattning i kroppen dock när jag korsade järnvägen vid Lögarängen, återfunna krafter dom sista 500-600 metrarna dock och benen kändes rätt studsiga.

Så om huvudvärken ger med sig så ska det nog gå bra med efterjobbets 4 x 5 km progressivt. Sen hem och städa inför visningen på torsdag, sen blire soffan och Dr. Hus med fulcola och massa gott!

Av Johan - 5 november 2007 12:10

8,5 km, 37:19 - Flygplatsrundan Lite uppstressad fart imorse, trodde inte benen skulle vara så bra vid den arla tidpunkten.


Länge sedan jag körde ett 04.45 pass hade nästan glömt bort hur det var att sova genom hela 1:a kilometern. Men annars flöt det på riktigt bra, skruvande ned farten något sista 2-3 km när jag kände att jag legat på lite väl hårt inledande halvan.

Av Johan - 4 november 2007 19:10

...Melker och jag, och förutom förstklassig undrhållning i både herr och damloppet och att jag blev riktigt imponerad av Paula Radcliffes lopp och finish, så var Melker klockren:

-Melker, titta dom springer.

-Dom måste duscha, var Melkers kommentar, insiktsfullt och bra!

Av Johan - 4 november 2007 13:26

15 km, 1.03:54 - Hem - Björnö 5:an Hem Lät bara benen gå i den takt dom ville idag, riktigt behagligt, hyggligt pigga var dom också.


Ok, rubriken låter värre än det är, visst vi var på fest igår och kom hem rätt sent, måste nog ha snusat in vid 02.00 eller nå´t igår. Men av Carlsberg Non-alcoholic öl blir man varken snurrig eller bakis... så det var frid och fröjd!

Dagens pass var riktigt behagligt, då jag la en smula tryck i löpningen på gårdagens distanspass valde jag idag att bara låta benen gå. Hyggligt fräscha var benen oxå. Bara att lägga uppstartsveckan till handlingarna. Ska försöka leta fram nå´n live-streeming från NYC Marathon nu och baka bröd, en paj och rengöra en altan....

Av Johan - 3 november 2007 10:43

14 km, 57:23 - Anundshögsrundan Oanat bra ben trots den tidiga morgonstunden (09.10).


Inatt föll första snön och kvar på marken när jag stack ut var ett tunt lager slask, mer på sina ställen.  På vissa ställen var snön helt borta. Det går fort att glömma hur snömodden påverkar löpningen, imorse blev jag påmind. Att jag sedan inte hade bylsat på superunderstället under tightsen var ju dumt. Ganska snart var låren genomblöta och sista 20' var dom riktigt nedkylda och stela. Men överlag kändes det riktigt bra imorse. 4 x koo på slutet också.


Sedan en eloge till billister som faktiskt tar sig tid och saktar ned och håller ut en bit så man slipper känna att livet står på spel när man springer. Till skillnad från idioten som swischade fram i minst 90 km/h på 70-vägen c:a 40 cm från mig... tack, tack!

Av Johan - 2 november 2007 12:51

Som ett litet fredagspaket på mailen idag, en bild från ALJ-Open. Den bara understryker hur viktigt det är att hålla koll på tiden. Den här gången innebar det missat PB med 3 hundradelar... Vem som har tagit bilden? Noll koll... Hade fullt upp med att ha koll på mig själv 25 varv...

Av Johan - 2 november 2007 09:42

Melker var lite vissen imorse så det blir skift-VAB:ande hemma... Följdaktiligen ingen löpning idag, kan vara gött för benen och få vila efter ett par dagar med ganska mycket träning om man betänker att dom kom direkt från löpvila så...! Annars är det ju fredag, fantastiskt skönt! Lite pizza och gott ikväll det blir fint det så är man laddad för träning i helgen också.

Var har min röst tagit vägen för övrigt, vaknade imorse och den fanns ingenstans, mår ju helt prima i övrigt... skumt! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards