swyzak

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Johan - 2 december 2010 10:56

Efter lite mailkonversation med coachen, där både han och jag kunde konstatera 4 raka veckor med 10-11 timmar träning så passade denna späckade vecka på alla sätt bra som en återhämtningsvecka. Med detta inte sagt att jag inte kommer köra varje dag ändå. Men att pressa in lika många mil som senaste veckorna finns inte på kartan. Skulle tippa in den på 9-10 mil när jag summerar på söndag, då jag redan dammat in två styrkepass så är allt som kommer in på det kontot en ren och skär bonus... Ska köra dryga timman på lunchen idag, med lite lätta fartleksinslag, benen får avgöra intensitet och längd på ökningarna... Ser fram emot det...

Ikväll då, idrottsgala, fint ska det vara. Ska se när Kalle Granath med all rätt tar hem priset som årets ledare. Undrar om han kommer ihåg en åskig kväll i Kolsva på det glada 80-talet när mitt fotbollslag (Surahammar) sänkte hans favorittyngda Kolsva. Det var inga glada miner från hemmalagets stora stjärna och diva då, jag tippar på gladare mungipor ikväll. En stor eloge för hans insats med VSK under säsongen dock...!

Mer intressant blir det när vi kommer till historiens största idrottare från Västerås. Att det kommer bli Niklas Lidström står helt klart, allt annat vore en skräll och han är en fantastisk idrottsman ingen tvekan och jag tror att alla i den här staden är helt på det klara med hans storhet. Så när VSK-sportens tf Sportchef med hockeygoggles som hade mage att i somras klassa DN-galan som en slätstruken historia menar att NIklas Lidström förtjänar mer uppmärksamhet i Västerås så börjar jag att undra lite. Så fort mannen köper ett hus blir det förstasidesstoff i stan, så kan jag tänka att det räcker väl som det är. Han kommer ju dessutom bli historiens idrottare.... Nej, mer uoppmärksamhet åt mannen som i mina ögon skulle ha priset, Markus Oscarsson... Sånt slit och sådana prestationer helt i skymundan! Hade jag haft mer tid att skriva hade jag argumenterat för hans sak, men en sak är klart är man 99% en dag i en konditionsbaserad idrott som kanot ändå är så är man helt rökt. Är man ens 90%-ig i en lagidrott kan man ändå göra jobbet... Nu är nog Lidas 100%-ig 9 dagar av 10 men ändå... Så är det! Lidas tar hem det även om jag önskat och anser annorlunda...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards