swyzak

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Johan - 26 oktober 2010 15:35

Så var det tisdag, sedvanligen känd som dagen vigd åt kvalitetspass nummer 1 för veckan, idag var inget undantag. Dock startade dagen klart tidigare med dagens första pass, efter sen dagislämning så sprang jag ned till jobbet (raka spåret) 6,3 km på 29', det var bekvämt för benen en behagligt lugn fart för att spara kraft för lunchpasset. Dock var det sjukt obekvämt då jag var tvungen att få med tonåringens cykelhjälm ned på stan så jag hade den fastspänd på ryggsäcken. Givetvis slängde den hela vägen, armpendlingen blev som den blev och hjälmen träffade skoningslöst minst 10 ggr på elektriska knölen (som nu är rätt öm). Så vill man ha tortyr prova detta upplägg...

På lunchen var det dags för snabblöpning, på agendan stod 60' distans med 4 x 1000 m i marafart inlagt. Kändes hanterbart lixxom, dock kommer detta ökas varje vecka både i tid och antal 1000-ingar. Drog iväg i bra distansfart 4:10-fart, sprang förbi Arosvallen då jag klurade på att köra 1000-ingarna där, men där låg frosten hårt så jag styrde kosan mot min intervallraka i hamnen, där man iofs får brottas med motvinden men ändå, efter 20' löpning drog jag iväg på första, kunde klocka in den på 3:24 vilket då var snabbare än målbilden (3:30) trots att jag bromsade mot slutet. Men det är alltid svårt med fartkänslan i början, resten lades in på 3:29, 3:29, 3:28 med lite varierande mellanlöpning i god god fart (c:a 2-3' vilolöpning) efter detta stundade 15' distans till innan jag var åter på jobbet efter 14,6 km på 59'. Ett bra pass med en god känsla rakt igenom.

Snabbskorna som fick gå idag, Puma Complete Roadracer 4.... Sannolika maraskor i maj nästa år...

Efter detta bara på återhämtningen, först en bit choklad för att snabbt ge kroppen energi som den snabbt kan ta upp innan mat stundade efter duschen. Förmodligen ett flertal som oppenerar sig mot choklad som första återhämtningskäksval, men det har funkat för mig efter kvalitetspass/långpass i många år, istället för att köpa svindyra energibars.

Imorgon blir det en återhämtningspdag med bara ett pass, vill inte fresta kroppen för hårt denna uppstartsvecka, i normala fall hade en återhämtningsdag inneburit 2 pass och en totalvolym för dagen på 15-25 km, inte imorgon... Blir enkom 40-45' distans på lunchen. Sedan snabbt igen på torsdag...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards